Edvard Kristjan Sørensen, født i Glæsborg ~
Fra : tovekrog

Dato : 08-10-02 19:37

Hej NG.
Jeg kan se, hvordan mange får svar på vanskelige spørgsmål, så nu prøver
jeg, om jeg kan være så usandsynlig heldig ....
Min mands morfar, Edvard Kristjan Sørensen, var født 9. maj 1882 i
Hedegaard, Glæsborg Sogn, Djurs Herred, Randers Amt. Hans forældre var
Kristen Sørensen og hustru Johanne Jørgine Katrine Andersen.
Deres andre børn var Søren Rasmus, født ca. 1878 - Anders Jørgen, født
ca. 1880 - Carl Marinus, født ca. 1885 - Sine Dorthea, født ca. 1887 og
Peter Marius, født 31.5.1889.
I ca. 1803-04 rømmede han ud af landet og havnede på New Zealand, og
bosatte sig i Queenstown, hvor han giftede sig.
Inden da havde han fået en datter med Mariane Larsen i Houlbjerg Herred,

Jeg prøver at finde ud af, hvordan hans liv har formet sig på New
Zealand og er i forbindelse med en slægtsforskergruppe i Queensland, som
imidlertid ikke har kunnet finde noget om ham.
Er der efterkommere fra hans søskende, som tilfældigvis ved noget om ham
?
Venlig hilsen
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : tovekrog

Dato : 11-10-02 09:34

Hej Charly.
Det var herlige nyheder, jeg vil fluks skrive til lokalarkivet i
Gjerrild. Jeg håber, det kan lade sig gøre at få lavet en kopi af
fotoet. Vi bor i Ballerup, så det er ikke så ligetil at kigge forbi i
åbningstiden. Jeg håber også, at lokalarkivet kan være behjælpelig med
at få oplysning om evt. børn til Marinus og Maren Sørensen.
Så vidt jeg for forstået, kan man ikke få adgang til kirkebøgerne på
landsarkiverne for 1900-tallet, er det korrekt, og DDA har vel heller
ikke indlæst for dette tidsrum.
Jeg har ikke kunnet finde folketællinger og kirkebøger på LA i Kbh. for
så sent et tidsrum, men måske har jeg ikke undersøgt det godt nok ?
Venlig hilsen - og mange tak for din store ulejlighed
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : tovekrog

Dato : 11-10-02 09:38

Hej Charly.
Din indskudte sætning - gift med Henry Buhl - hvem handler det om ?
Venlig hilsen Tove

http://www.kandu.dk/

Fra : tovekrog

Dato : 25-01-03 10:51

Hej Senta.
Jeg er stadig i gang med at finde svar. Charly, som for længe siden
skrev, at han på arkivet i Gjerrild havde fundet materiale om familien,
fotos osv., døde desværre, blot en uge efter, at han skrev, at han ville
tage på arkivet og lede efter mere. Jeg har derefter kontaktet
lokalarkivet og spurgt, om det er muligt at få kopieret fotos mm.
Endvidere havde jeg fra Charly fået oplysninger om efterkommere. Jeg bad
arkivet om hjælp til at kontakte disse efterkommere, idet jeg håber, at
nogle af disse måske har hørt om, hvordan det gik med deres bedste-
eller oldeforældres bror i New Zealand, jyder er gode til at gemme gamle
breve. For meget kort tid siden talte jeg med arkivet, da jeg intet
havde hørt derfra. De fortalte, at min forespørgsel er gået videre til
nogle efterkommere, og jeg venter stadig på at høre fra dem. Tak for din
interesse. Det var Charlys indlæg, jeg satte mest lid til, men nu er han
død, så jeg kan ikke få sluttet endnu, jeg kører videre i hans spor. Jeg
kigger lidt på dit seneste link.
Mange hilsner
Tove Krog

http://www.kandu.dk/