SMS fra Danmark til Spanien
Fra : camillabang

Dato : 08-10-02 19:37

Jeg vil blot høre, om der er mulighed for, at skrive en sms besked fra
Danmark til Spanien via internettet, idet mit teleselskab ikke har den
service pt., at kunne sende sms til Spanien fra Danmark via
mobiltelefonen.

Hvis der er mulighed for denne service via nettet - I såfald hvad er
internet adressen??

Med venlig hilsen

Camilla Bang

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-10-02 19:30

camillabang wrote:
> [...]
> mobiltelefonen.
>
> Hvis der er mulighed for denne service via nettet - I såfald hvad er

jeg bruger ICQ til at sende sms´er med.. har dog kun sendt til folk i
DK.. men kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne sende til andre lande
også.. bare husk lande kode før nummer..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-10-02 20:05

Se min oversigt over nettets gratis SMS-sendere på http://www.vindenand.dk

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-10-02 22:27

Hej

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote:

>Se min oversigt over nettets gratis SMS-sendere på http://www.vindenand.dk

Desværre duér det ikke ! - Jeg har adskillige gange afprøvet de
tjenester der er markeret som brugbare til at sende sms til udlandet,
men ingen af dem fungerer til Spanske telefoner, har et par gange haft
modtageren "i røret" medens jeg afsendte, men nej, de kommer aldrig
frem.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-10-02 14:29

> [...]
> men ingen af dem fungerer til Spanske telefoner, har et par gange haft
> modtageren "i røret" medens jeg afsendte, men nej, de kommer aldrig

Det lyder til at de spanske teleselskaber om muligt er mere pengegriske end de
danske (!).
Jeg har på min liste 5 gratis sendere der kan sende til de fleste udenlandske
mobiltelefoner. Har du prøvet dem alle 5 uden held?

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-10-02 23:05

Hej

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote:

>Det lyder til at de spanske teleselskaber om muligt er mere pengegriske end de
>danske (!).

Ja, ifølge flere indlæg her, og en forespørgsel hos TDC, så er problemet
netop dette med interconnect priser, men "der arbejdes på en løsning"
hedder det, så måske det igen kommer til at fungere..

>Jeg har på min liste 5 gratis sendere der kan sende til de fleste udenlandske
>mobiltelefoner. Har du prøvet dem alle 5 uden held?

Ja ! - Til Spanske telefoner med abb. hos Telefonica Movil kommer de
ikke frem.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-10-02 13:38

> Ja ! - Til Spanske telefoner med abb. hos Telefonica Movil kommer de
> ikke frem.

Har du prøvet at skrive til de forskellige serviceudbydere??

F.eks. http://www.sms.ac vil jeg da tro kunne være interesseret i at få en aftale i
stand (måske er de slet ikke klar over at det ikke virker...).

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-10-02 19:22

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> schrieb im Newsbeitrag
> Ja ! - Til Spanske telefoner med abb. hos Telefonica Movil kommer de
> ikke frem.

Fra TDC til tyske E-Plus kommer de heller ikke frem!

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data HSCSD"

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-10-02 10:05

camillabang.news@kandu.dk writes:
>Hvis der er mulighed for denne service via nettet - I såfald hvad er
>internet adressen??

Jeg har oprettet mig som kunde hos CoolSMS er i hvert fald i stand til at
sende SMS'er til min lillebror i England. Det koster naturligvis penge -
men det er billigere end at sende dem fra telefonen, og det går noget
hurtigere at skrive på et tastatur.

Ulempen er, at det tager nogle dage, før de registrerer, at man har
indbetalt penge på deres konto...

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Lars Brink

Dato : 09-10-02 10:46

> Ulempen er, at det tager nogle dage, før de registrerer, at man har
> indbetalt penge på deres konto...

Brug CoinClick og du er på med det samme. Det gjorde jeg og jeg er meget
tilfreds med dem.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : 5750 giller

Dato : 11-10-02 09:06

> snip en hel masse
hvad med icq. nu kender jeg ikke lige nogen med en spansk mobil så jeg kan
ikke prøve inden jeg udtaler mig
--
( . ) ( . )
^

Fra : Epedemic

Dato : 20-10-02 21:47

movistar har lukket for det under undskyldningen at der blev spammet fra
danmark..... den rigtige forklaring er nok at de vil have en bedre
interconnect aftale...

Fra : Claudius1971

Dato : 08-01-03 05:45

Jeg har heller ikke kunnet finde en brugbar service via. internettet.
Jeg ved at Orange og Telia ikke pt. kan sende til Spanien (skiftede
faktisk fra Orange til Telia fordi Telia på det tidspunkt kunne, men ak
og ve, det virkede kun en måned :) det er et ca. halvt år siden og de
"arbejder" stadig på det!).

Min løsning har været at købe et Tele2 taletidskort (sim-kort) og
benytte det til at sende sms'er.

http://www.kandu.dk/