Mystisk?
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-02 19:14

Jeg har lige samlet en ny "slæbebar" kompjuter. Med Asus A7N266-VM/LAN-UAY
bundkort med meget fin NVIDIA NFORCE indbygget grafik.
Noget med "indbygget macrovision" fik jeg lige fat på ud af øjenkrogene.
Endvidere et LG 32x10x40x Combodrev DVD/CD/CDRW, samt medfølgende PowerDVD
4-XP udgave.
Til min store forbløffelse nægter drev-eller hvad der nu nægter... at spille
SVCD.
Den kommer med en fejlmeddelelse som er vildt løgnagtig, idet den viser
menuerne på SVCD erne:

"Error Code 89020003
The DVD disc might have been damaged so as to inhibit playback operation"

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvem der formaster sig til noget sådant!
Er det ATI?
NVIDIA? LG? Cyberlink?

Det er et stort mysterium!

Hilsen
Jens

Fra : Jørgen Hasselkjær

Dato : 08-10-02 19:50

Dette har intet med videoredigering og gøre - fin den rigtige gruppe.

Jørgen H.

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-02 21:07

"Jørgen Hasselkjær" <munk@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dette har intet med videoredigering og gøre - fin den rigtige gruppe.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

For det første.. Hvad med at du satte dig ind i citatteknikkens skik og
brug, før du optræder i kustoderollen?
Du skriver UNDER det citerede.
For det andet. SVCD har i allerhøjeste grad noget med videoredigering at
gøre, da det færdige resultat som regel præsenteres i SVCD.
Forhindrer "noget" eller "nogen" dette, så er det en sag som interesserer
alle som beskæftiger sig med videoredigering.
For det andet har jeg krydspostet til en anden gruppe, nemlig bundkort. Hvis
problemet hatr noget med bundkort at gøre.
Men da jeg ikke ved hvad problemet skyldes, kan jeg ikke ramme den helt
"relevante" gruppe.
Så må du godt tage kustodekasketten af og holde fyraften!

Jens

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 08-10-02 23:06

Snip en masse!
--

--
Inden du for en fut til dk.mudderkast, syntes jeg du skulle kopier dine SVCD
filer til HD og afspille derfra. Derved finder du om der er problemmer med

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 08-10-02 23:25

Lyrik @heaven.dk> <lyrik<fjern> wrote in message
> [...]
> The DVD disc might have been damaged so as to inhibit playback operation"
>
> Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvem der formaster sig til noget

Jeg kan heller ikke få min stationære maskine til at afspille SVCD (eller
VCD) skiver direkte vha. PowerDVD eller på den bærbare med et andet program.
Jeg er nød til at åbne .MPG filen direkte (enten vha. MPlayer eller Power)
også spiller den. Jeg tror derfor det er soft-afspilleren som er problemet,
da den ikke "kender" en (S)VCD skive.

Jørn

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-02 03:54

"Jørn Hundebøll" <news1@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er nød til at åbne .MPG filen direkte (enten vha. MPlayer eller Power)
> også spiller den. Jeg tror derfor det er soft-afspilleren som er

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg har fået det til at fungere. Det tog mig 6 timer))
Det havde noget med kombinationen Combodrevet/PowerDVD-XP/Og måske
styresystem at gøre.
Puh! Ha! Men der var ingen "sabotage" med i spillet.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper KA

Dato : 09-10-02 11:52

> Jeg har fået det til at fungere. Det tog mig 6 timer))
> Det havde noget med kombinationen Combodrevet/PowerDVD-XP/Og måske
> styresystem at gøre.

Og det er så her du af ren og skær høflighed overfor andres interesse i
dit
problem forklarer os andre hvad problemet var og hvordan du løste det ..

Oder ?

Regards

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-02 19:10

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit
> problem forklarer os andre hvad problemet var og hvordan du løste det ..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Okey! Okey!

Problemet var at jeg ikke kunne se film på mit LG-Combo-drev som jeg ellers
havde set frem til, med mit Asus bundkort med den mystiske NFORCE chip som
faktisk er indmaden i M$'s X-Box.
Chippen indeholder faktisk både video-ægte dolby 5 kanallyd og Netkort.
Men PowerDVD som medfulgte LG-drevet, kunne hverken det ene eller det andet.
Den skulle ellers kunne spille på ME som jeg plejer at bruge.
Men uanset hvad jeg gjorde, og du må ikke bede mig om en liste, var det
håbløst.
Det endte med at jeg opgraderede til XP-home edition DK.
Så faldt det hele i hak og det spiller på livet løs.
Med min til lejligheden indkøbte VGA=>analog-videokonverter som jeg vil
beskrive nærmere i grafikkortgruppen.

Hilsen
Jens