ARP bindinger og NAT netværk
Fra : Tom Sommer

Dato : 08-10-02 17:54

Jeg sidder med en "server" der har en IP som alle kan få adgang til, den
er 80.197.147.76

Samtidig har jeg en bærbar som er gemt bag et NAT netværk, og har den
interne IP 10.170.144.99

Hvis jeg hoster et spil, på min server, er det ikke muligt for min
bærbar at connecte til serveren... jeg ved ikke helt om dette kan fixes,
men jeg har fået anbefalet at sætte nogle ARP bindinger, jeg ville høre
om nogle kender en løsning på problemet, eller hvilke arp bindinger jeg
skal sætte.

Tak for hjælpen
--
* Tom Sommer
* http://www.tsn.dk | webmaster(a)tsn.dk

Fra : Johnni Rindom

Dato : 08-10-02 20:37

din server må vel også have en intern ip - ellers kan din bærbare vel ikke
komme på nettet.
jeg har selv en fast ip udaftil og en masse interne.
hvis jeg vil spille på min cs server skal jeg blot connecte til den interne
ip - mens alle udefra kommende connecter på min ydre ip - håber det er en
hjælp, men jeg må nok sige at du ikke er særlig specifik hvad angår
opstilling, konf. internet forb. osv.

--
-
-