Skibsforlis
Fra : Merethe Roed-Sørense~

Dato : 08-10-02 17:33

Hvor kan man finde noget om et skibsforlis?

Det drejer sig om et skibsforlis 3. oktober 1852 ved Torup
sogn/Nordsjælland)

Mvh, Roed

Fra : K-C

Dato : 08-10-02 17:47

"Merethe Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man finde noget om et skibsforlis?

Prøv på www.vragguiden.dk

K-C

Fra : Inger Eik

Dato : 08-10-02 18:12

K-C wrote:
> "Merethe Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Prøv på www.vragguiden.dk

Jeg er også interessert i svaret her da min tippoldefar omkom ved et forlis utenfor Randers i oktober 1851. Jeg vet ikke hva båten het, men den var norsk og min t-oldefar var kaptein og het Jakob Evrin Anderssen, også fra Norge.

Jeg tror ikke den nevnte websiden hjelper her. Det ser ikke ut til at de har så gamle data.
--
MVH
Inger

(Remove .spam and .thanks from my address to reply)

Fra : K-C

Dato : 08-10-02 18:37

"Inger Eik" <in-eik@frisurf.spam.no.thanks> skrev i en meddelelse
K-C wrote:
> "Merethe Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Prøv på www.vragguiden.dk

K-C
(snip)
[...]

Desværre, det er mit bedste bud. Prøv ellers at rette henvendelse til
Søfartsstyrelsen eller Orlogsmuseet.

M.v.h.
K-C

Fra : K-C

Dato : 08-10-02 18:40

K-C wrote:
> [...]
utenfor Randers i oktober 1851. Jeg vet ikke hva båten het, men den var
norsk og min t-oldefar var kaptein og het Jakob Evrin Anderssen, også fra

Du kunne forsøge at rette henvendelse til Norsk Forlishistorisk Forening. De
har også en hjemmeside.

M.v.h.

K-C

Fra : Inger Eik

Dato : 08-10-02 19:28

K-C wrote:

> Du kunne forsøge at rette henvendelse til Norsk Forlishistorisk
> Forening. De har også en hjemmeside.

Takk for tipset, jeg fant siden og har straks sendt en mail med forespørsel.

Fra : K-C

Dato : 09-10-02 09:02

"K-C" <k-cf@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> utenfor Randers i oktober 1851. Jeg vet ikke hva båten het, men den var
> norsk og min t-oldefar var kaptein og het Jakob Evrin Anderssen, også fra

Norge har Sjøfartsstyrelsen som man kan henvende sig til og ved søgning på
www.google.com med ordet "havari" fås mange norske sider.

M.v.h.

K-C

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-10-02 18:28

On Tue, 8 Oct 2002 18:47:24 +0200, "K-C" <k-cf@sol.dk> wrote:

>"Merethe Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Prøv på www.vragguiden.dk
>
>K-C

Findes der ikke andre steder, jeg var selv ved at forlise ved
Bornholm, kort efter krigen 1945-46.
En tremastet skonnert var gået ved siden af havneindløbet,
hvilket fik os til at igennem med alle sejl oppe, og maskinen på
fuld kraft, der var en del mennesker på kajen.
Jeg har ikke kunnet finde noget i aviserne
mvh Ebbe

Fra : Leif Rasmussen

Dato : 08-10-02 18:24

Hej Merethe

> Hvor kan man finde noget om et skibsforlis?
>
> Det drejer sig om et skibsforlis 3. oktober 1852 ved Torup
> sogn/Nordsjælland)
Min tip2-oldefars bror Rasmus Hans Rasmussen omkom ved forliset, så hvis du
finder noget, så er jeg meget interesseret!

Mvh
Leif Rasmussen
leifrasmussen@tiscali.dk

Fra : jheanette

Dato : 09-10-02 09:41

Prøv evt. også; http://www.strandingsmuseum.dk/

/Jheanette

http://www.kandu.dk/

Fra : K-C

Dato : 09-10-02 10:57

"jheanette" <jheanette.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. også; http://www.strandingsmuseum.dk/
>
> /Jheanette

Det var dog et dejligt link, Jheanette. Det site kendte jeg ikke.

M.v.h.
K-C

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-10-02 12:28

"jheanette" <jheanette.news@kandu.dk> skrev Wed, 09 Oct 2002 08:40:30
GMT

>Prøv evt. også; http://www.strandingsmuseum.dk/

Samme sted er der iøvrigt også et register over mere end 1.000 kendte
strandinger langs den jydske vestkyst.

Følg linket: Marinarkæologisk center -> Vragregister

--
mvh, A:\Feldborg