Netværk?
Fra : Zero Cool

Dato : 08-10-02 17:05

Hejsa, ville lige hører om der er en herinde der kan hjælpe mig lidt. Jeg
har to computere derhjemme som jeg gerne vil forbinde i et netværk. Jeg har
en HUB som man jo bare burde slutte de to computere til og så skulle de være
i stand til at finde hinanden. Men de finder IKKE hinanden... ?? Der sker
intet. De kører begge med Win2000 Pro.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Favorite Quote

"have fun in the sun, get laid in the shade!!"

Fra : Johnni Rindom

Dato : 08-10-02 20:49

du skal ihvertfald være sikker på at maskinerne kører med ip'er inden for
den samme range og pool.
prøv at tildele pc1 192.168.0.1 & pc2 192.168.0.2 og med en subnet mask
255.255.255.0
det burde hjælpe.

--
-
-

Fra : FeZ

Dato : 08-10-02 21:50

"Zero Cool" <lord.nikon@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Der sker
> intet. De kører begge med Win2000 Pro.

Er maskinerne konfiguretet med netværksprotokoller mv ?
I så fald: Hvordan ?
Husk også at dele drev på begge maskiner - det er somme
tider nødvendigt for at de kan "se" hinanden.
Hvis det er forkskellige brugere der logger på de 2 maskiner
skal bruger på PC1 oprettes op PC2 og omvendt
(alternativt kan du enable Gæste-accounten)
--
FeZ

Fra : Studen

Dato : 09-10-02 23:46

Hvis du har en Firewall, kan den også nogle gange gøre så computerne ikke
kan se hinanden, så prøv at slå den fra og se hvad der sker!!

Studen