Mit ur Taber 10 min og kun 10 min
Fra : Stendrup

Dato : 08-10-02 13:43

Hejsa gruppe

Jeg er løbet ind i et lidt sjovt problem med min computer / bundkort
Det taber 10 min på uret, men det bliver ikke ved med at tabe,
det kan køre 1 uge, 10 min bagud og hvis jeg stiller det så taber det
igen 10 min på ret kort tid ??

Nogen der kan hjælpe mig med det ??

Specs:

Soltek DRV5 bundkort
AMD 1800+
OS: er lige PT Win98Se

Resten er vel lige meget

Mvh
Stendrup

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-10-02 13:57

"Stendrup" <stendrup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det taber 10 min på uret, men det bliver ikke ved med at tabe,
> det kan køre 1 uge, 10 min bagud og hvis jeg stiller det så taber det

Lyder mystisk, men måske uret står forkert i BIOS? Måske dårligt batteri på
bundkortet? Ellers har jeg ikke nogle gode bud, da du siger det præcis er 10
minutter

VH
Peter

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-10-02 18:07

On Tue, 8 Oct 2002 14:43:05 +0200, "Stendrup"
<stendrup@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Det taber 10 min på uret, men det bliver ikke ved med at tabe,
>det kan køre 1 uge, 10 min bagud og hvis jeg stiller det så taber det

Stil det 10 minutter foran, så kommer det til at passe.

--
Jens

Always consider the alternative before making a choice.

Fra : Steen B

Dato : 08-10-02 18:50

> [...]

>Det taber 10 min på uret, men det bliver ikke ved med at tabe,
>det kan køre 1 uge, 10 min bagud og hvis jeg stiller det så taber det

Jeg har været ude for det med et bankprogram der insisterede på at
korrigere mit ur hver gang jeg udvekslede data med banken, deres r gik
bare ikke nøjagtigt, mit stilles med D4 en gang om ugen
/steen