seriel kabel forbindelse.
Fra : Carl Lorberg

Dato : 08-10-02 12:44

Jeg har lade mig fortælle at man kan overfører filer fra en pc til en anden
igennem et seriel kabel, er der nogle som ved hvordan?

På forhånd tak
Carl

Fra : Devast8or

Dato : 08-10-02 13:06

I windows aner jeg ikke hvordan man gør det, men jeg kan da huske at dengang
netkort absolut ikke var standard i en computer, brugte en kammerat og mig
et null-modem kabel til at spille og kopiere. Vi brugte et program der
hedder FastLynx til at kopiere, og fik spillet en masse C&C og Doom :)

(Jeg har da ret i at Null-modem er serielt ikke? Jeg bliver lige lidt i
tvivl).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jens Andersen

Dato : 08-10-02 16:46

> (Jeg har da ret i at Null-modem er serielt ikke? Jeg bliver lige lidt i
> tvivl).
Jo.
Et null-modem kabel er bare et alm. seriel kabel hvor nogle af lederne er byttet om i den ene ende af stikket.
Forklaring hvordan man selv kan sætte et sammen. (dog er det efter min erfaring næsten billigere at købe et færdigt end at købe et
kabel med 9 ledere...)
http://www.loop-back.com/null-mod.html

Mvh Jens Andersen

Fra : MJ

Dato : 11-10-02 09:34

Devast8or wrote:
> [...]
> kammerat og mig et null-modem kabel til at spille og kopiere. Vi
> brugte et program der hedder FastLynx til at kopiere, og fik spillet

Fastlynx kan også kommunikere på parallelporten, og så går det altså lidt
hurtigere.

> (Jeg har da ret i at Null-modem er serielt ikke? Jeg bliver lige lidt
> i tvivl).

Jo, det er det. Der er bytte om på transmit og recieve.

--
MJ

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-10-02 13:52

"Carl Lorberg" <lorberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anden
> igennem et seriel kabel, er der nogle som ved hvordan?

I win98 kan man inst. en funktion der hedder "Direkte kabelforbindelse" når
det er gjort kan man sætte en op som vært og en som gæst. Programmet er en
del af win inst. men er vist ikke standard, så du skal ind i kontrol panelet
under "Tilføj/Fjern programmer" vælg fanebladet "Windows installation" Selve
programmet er en del af kommunikations funktionerne.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Carl Lorberg

Dato : 08-10-02 22:40

Tak for alle 3 svar, jeg vil prøve det i morgen. Skal have lavet et back up
fra en bærbar computer.

M.v.h.
Carl