MS Windows
briani 27239
Password på delte mapper i XP
Fra : Herbert

Dato : 08-10-02 11:51

Heysa

Jeg sider på et lille netværk og har brug for, at mine delt mapper er
beskyttet med password. Men kan sq ikke hitte ud af det. Kan godt dele
mapperne, men hvordan sætter jeg password på ?

På forhånd tak

Erik

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-10-02 13:07

En måde er at aktivere gæstekontoen og sætte et password på den. Så vil alle
blive bedt om kode, før de kan se den delte maskines resourcer.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-10-02 13:17

> En måde er at aktivere gæstekontoen og sætte et password på den. Så vil
alle
> blive bedt om kode, før de kan se den delte maskines resourcer.

Åha ja. Jeg savner de gode gamle Windows 98 dage. Der kunne man jo dele
mapper med hvert sit individuelle password. Man kunne endda have et password
til Readonly-adgang og et til fuld adgang. Aaah - de dage, de dage...

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 16:32

Trygleren [9000] skrev:

> [...]
> dele mapper med hvert sit individuelle password. Man kunne endda
> have et password til Readonly-adgang og et til fuld adgang. Aaah -

Det kan man vel også i WinXP hvis man slår simpel fildeling fra,
eller hur?

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-02 16:39

Tue, 08 Oct 2002 17:31:34 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det kan man vel også i WinXP hvis man slår simpel fildeling fra,
>eller hur?

Nej, sikkerhed i et NT-system er på brugerniveau, så her giver
man en bruger større eller mindre adgang/rettigheder, når de
logger sig på.

Så måden er at oprette de enkelte brugere (og køre ntfs og simpel
fildeling slået fra).

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 16:46

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Nej, sikkerhed i et NT-system er på brugerniveau, så her giver
> man en bruger større eller mindre adgang/rettigheder, når de
> logger sig på.

Ok.

Madsen.