Windows netværk ikke udveksle filer
Fra : T. Ahm

Dato : 08-10-02 11:52

Hej NG

Jeg har problemer med at få mine Windows maskiner til at se hinanden i et IP
baseret lokalnet.

Jeg har windows 98/ME maskiner som udemærket kan se hinanden, udveksle filer
m.m.

Men disse maskiner kan ikke få adgang til mine XP maskiner. De kan se
maskinerne men når de prøver at få adgang til maskinernes ressourcer spørges
der efter et password.

Er der nogen her der ved hvad man skal gøre udover at sætte maskinerne til
at dele deres ressourcer?

På forhånd tak

Thorkild

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-10-02 12:12

"T. Ahm" <ta@ipukt.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der ved hvad man skal gøre udover at sætte maskinerne til
> at dele deres ressourcer?

De brugere der logger på 95/98 maskinerne skal oprettes
på XP maskinerne.
--
Peter J

Fra : Sune

Dato : 08-10-02 13:24

"Peter Jensen" <pj@no.spam.dreisler.dk> skrev i en meddelelse

> "T. Ahm" <ta@ipukt.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> De brugere der logger på 95/98 maskinerne skal oprettes
> på XP maskinerne.
> --
> Peter J

....eller så hut jeg hvisker skal gæste kontoen slåes til. Jeg mener det
virker på en Win2k maskine.

Sune

Fra : Henrik

Dato : 08-10-02 21:12

Man kan bruge folderen delte dokumenter på winxp maskinen det er det
letteste, ellers så skal brugeren oprettes og logge på med password for at
det fungerer med at tilgå filer på en winxp.
Med venlig hilsen
Henrik

Husk at fjerne de 4 k efter @ ved svar tilbage

Fra : Thomas K.

Dato : 09-10-02 09:20

> Er der nogen her der ved hvad man skal gøre udover at sætte maskinerne til
> at dele deres ressourcer?

Jeg har oplevet det samme problem og kan selvf. ikke huske præcis hvordan
jeg løste det, men det var noget med at højreklikke på enten denne computer
eller netværkssteder og koble noget sikkerhedshalløj fra.

Det lykkedes mig aldrig at kunne få brugere eller Guest til at kunne logge
på selvom de var oprettet i XP- så den eneste løsning jeg fandt var at
fjerene acces kontrollen.

mvh
Thomas K