Hjælp: Shipmate RS 5700 GPS
Fra : Ole Ærbo

Dato : 07-10-02 22:10

Min GPS kan ikke fange nogen satelitter, har målt antennen og den er ok

Kan godt tvinge den til at søge på første satelit, men det giver ikke nok
til at den kan beregne position. Den skriver noget om at der ikke er nogen
Almanak - vejledningen beskriver ikke hvad det er..

Kan du hjælpe ?

vh
ole

Fra : Alis og Michael

Dato : 08-10-02 08:17

"Ole Ærbo" <Ole@REMOVEaerbo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at den kan beregne position. Den skriver noget om at der ikke er nogen
> Almanak - vejledningen beskriver ikke hvad det er..

Hej Ole

Hvis den skriver at der ikke er nogen almanak betyder det at den ikke ved
hvor satelitterne er henne. Den kan selv finde ud af det det kræver bare at
du holder den tændt. Den vil så finde en satelit og efter et stykke tid vil
den modtage almanakken så den kan finde alle satelitter. Jeg kan ikke huske
hvor lang tid der går men du må nok regne med at der kan gå op til et par
timer.

Mvh

Michael

Fra : Rix

Dato : 08-10-02 16:43

En kammerat af mig havde samme problem. Det viste sig at være en dårlig
stelforbindelse på antennestikket der hvor man tilslutter til GPS'en.

mvh Johnny

Fra : Lars Bonde

Dato : 09-10-02 08:24

jeg har haft samme problem. Efter at GPSeren havde været tændt i 2 døgn var
den stadig ikke færdig. Så fortalte jeg den præcis hvor den var og efter 2
timer var den oppe at køre.
Vær opmærksom på at det kan være en mobil telefon som er oversagen til at
det sker . det var det i mit tilfælde. Det skete 5 gange før jeg fandt
fejlen.

VH Lars

Fra : Ole Ærbo

Dato : 13-10-02 19:29

Hej Lars
Kan jeg bare taste den position ind der står i havnelodsen eller skal det
være så nøjagtigt så at jeg får positionen fra båden ved siden af ?

Min mobil bliver nu fremover placeret andet steds hvor langt væk tror du
den skal ?

vh
ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-02 23:30

"Ole Ærbo" <Ole@REMOVEaerbo.dk> skrev i en meddelelse news:3da9bb2a$0

> Kan jeg bare taste den position ind der står i havnelodsen eller skal det
> være så nøjagtigt så at jeg får positionen fra båden ved siden af ?

En ca. position er rigeligt, så skal den nok selv finde de rigtige
satelitter.

Claus