Hjælp til køb af bundkort
Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-10-02 20:44

Hej med jer, kloge hoveder...

Jeg står for at skulle have mig nyt bundkort, processor og RAM.
Angående processor har jeg (min økonomi) nok bestemt mig for at det skal
være en 2000 MHz Celeron med 400 MHz fsb.
RAM skal være 512 MByte PC2100 (266 MHz) eller helst PC2700 (333 MHz) da
prisforskellen ikke er så stor. Regner med at købe noget Kingston RAM. Er
det et godt valg eller er der andre mærker der er bedre til ca samme pris?
Nu kommer så det helt store spørgsmål... Hvilket bundkort skal man købe?
Jeg har følgende krav:

1) Der skal være plads til 3 DDR-RAM moduler.
2) Det skal kunne tage både enkelt og dobbeltsidede RAM-moduler.
3) Der skal være minimum 5 PCI-slots.
4) Der skal selvfølgelig også være med minimum AGP 4x .
5) Det skal være til både 400 og 533 MHz fsb, så jeg senere kan sætte
hurtigere processor i.
6) Der skal være USB 2.0.
7) Og så skal det selvfølgelig være et anerkendt mærke så det er til at få
drivere til, også i fremtiden.

Følgende betyder knap så meget.
8) Da jeg kører SCSI er det lige meget hvad IDE-interface der er.
9) Grafik, LAN og Audio har jeg ikke brug for.

Jeg har en Mylex RAID controller og et GeForce2 grafikkort der skal bruges
sammen med bundkortet.

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd om hvad jeg kan købe med
ovenstående krav.

Prisen bør ligge på omkring 1000 kr, helst ikke ret meget mere.

Venlig hilsen, og på forhånd tak Lars.

---

Fra : Leony

Dato : 08-10-02 08:52

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6) Der skal være USB 2.0.
> 7) Og så skal det selvfølgelig være et anerkendt mærke så det er til at få

Onkel Tom tester bundkort her:
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q3/020917/index.html
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q3/020722/index.html

Du kan evt finde flere tests her:
http://www.tomshardware.com/mainboard/index.html

> Prisen bør ligge på omkring 1000 kr, helst ikke ret meget mere.

Ville nok kigge efter Asus, Abit eller Gigabyte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/