MS Windows
briani 27239
Fejl i XP prof.
Fra : Heidi

Dato : 07-10-02 17:16

Jeg installerede XP prof. DK for nogle uger siden på en ny pc, og ha
siden da 2 gange fået en fejl (sidste gang idag), der har med en fil ved
navn ialmrnt5 at gøre.
Der kommer en meddelelse om, at en enhedsdriver sad fast i en
uendelig løkke, og at der er problemer med selve enheden eller
enhedsdriveren, der ikke progammerer hardwaren korrekt.
Der stod desuden noget om en "display driver" (det gik lidt stærkt
med at få det skrevet ned...)

Jeg havde Outlook express åben da fejlen kom og da jeg efterfølgende
får genstartet og åbner OE, er mails i min indbakke væk, og der ligger
en velkommen mail, ligesom den man får, når man lige har installeret
en ny OE.
Mails i mine undermapper til indbakken er intakte.

Jeg kører med et Asus bundkort og Intel P4 2.0GB processor.

Nogen der har et bud på hvad der er galt? Kan det være fordi
der ikke er installeret rigtige drivere til noget af hardwaren?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 17:34

Heidi skrev:

> Jeg kører med et Asus bundkort og Intel P4 2.0GB processor.
>
> Nogen der har et bud på hvad der er galt? Kan det være fordi
> der ikke er installeret rigtige drivere til noget af hardwaren?

Du skal have de rigtige drivere installeret, ja. Har du prøvet
at hente nyeste driver til dit grafikkort og installere den?

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 07-10-02 19:39

Madsen wrote:

> Du skal have de rigtige drivere installeret, ja. Har du
> prøvet at hente nyeste driver til dit grafikkort og
> installere den?

Jeg har tjekket Asus' hp, og kan ganske vist ikke hente den nyeste
driver, men versionsnr. er det samme som jeg har installeret (det er
et onboard grafikkort). Så det burde ikke være det.

Jeg har et trådløst tastatur og mus, som der ikke er installeret driver
til - kan det have nogen indflydelse - eller bør det ikke skabe den
slags problemer?

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 19:47

Heidi skrev:

> Jeg har tjekket Asus' hp, og kan ganske vist ikke hente den nyeste
> driver, men versionsnr. er det samme som jeg har installeret (det
> er et onboard grafikkort). Så det burde ikke være det.

Nej, det burde det jo ikke være så, medmindre den nyeste driver har
så mange fejl at det er den som skaber fejlen. Hvis du kan hente en
ældre driver, som stadig er WinXP-kompatibel, så kunne du evt. prøve
det.

> Jeg har et trådløst tastatur og mus, som der ikke er installeret
> driver til - kan det have nogen indflydelse - eller bør det ikke
> skabe den slags problemer?

Det burde det ikke, men man skal aldrig sige aldrig. Udfra det du
har fortalt indtil nu, tyder det dog på at være et grafikkortsproblem.
Display Driver betyder driveren til grafikkortet og en søgning på
Google efter ialmrnt5.dll finder denne side:
<http://216.239.51.100/search?q=cache:o1xSYvgdZXQC:www.btech-universe.com/dcforum/DCForumID26/9.html+ialmrnt5.dll&hl=da&ie=UTF-8>
som desværre kun eksisterer i Googles cache pt.

Madsen.

Fra : Heidi

Dato : 07-10-02 20:16

Madsen wrote:

> Nej, det burde det jo ikke være så, medmindre den nyeste
> driver har så mange fejl at det er den som skaber fejlen.
> Hvis du kan hente en ældre driver, som stadig er WinXP-
> kompatibel, så kunne du evt. prøve det.

Og så må jeg jo som rimeligt uvidende i den retning spørge, hvor
jeg evt. finder det....

> Det burde det ikke, men man skal aldrig sige aldrig.

Nu får jeg nyt tastatur og mus indenfor en uges tid, hvor der
formodentlig er noget driver halløj med, så jeg venter lige og prøver
med det.

> [...]
> som desværre kun eksisterer i Googles cache pt.

Jeg kan læse den oprindelige post, men ikke svarene, så den
kan jeg vist ikke bruge til så meget - men jeg siger tak for hjælpen
so far

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 20:26

Heidi skrev:

> Og så må jeg jo som rimeligt uvidende i den retning spørge, hvor
> jeg evt. finder det....

Inde på producentens hjemmeside plejer der at at ligge ældre
drivere også.

[Link til Google-cache]

> Jeg kan læse den oprindelige post, men ikke svarene, så den
> kan jeg vist ikke bruge til så meget...

Nej, det ved jeg, men:

| What XP is telling me is that there is a display driver error with
| ialmrnt5.dll causing a thread to loop. What happens is the game
| will load and play, but in less than 5 minutes, it freezes and XP
| reboots the system.

Ifølge hans indlæg tyder det på at ialmrnt5.dll hører til grafik-
kortsdriveren, så det var den jeg ville have størst mistanke til i
første omgang. Jeg har f.eks. ikke en fil ved navn ialmrnt5.dll her
på min WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 09-10-02 11:42

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in
> Jeg kører med et Asus bundkort og Intel P4 2.0GB processor.
>
> Nogen der har et bud på hvad der er galt? Kan det være fordi
> der ikke er installeret rigtige drivere til noget af hardwaren?

Hej Heidi,

Jeg har set, at der er en anden der har samme problem: "845G" "STOP" "ialmrnt5".

Hvis dit bundkort bruger Intels 845G chipset kan du jo prøve at downloade nyeste Graphics Driver fra Intels hjemmeside.

http://www.intel.com/design/chipsets/845g/index.htm

Mvh.
Jakob