MS Windows
briani 27239
Win98 på NTFC harddisk ?
Fra : Per.K

Dato : 07-10-02 15:54

Windows 98 siger vel intet til at køre på en NTFC formated harddisk
vel ?
Har en gammel 80Gb jeg vil forære min far til hans Win98.

Venligst Per

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 07-10-02 15:59

jo, win 9x = fat eller fat32

Mvh

/Flemming

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 07-10-02 16:03

En "gammel" 80GB, Hvor gammel kan den være????????

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-10-02 17:30

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> wrote in message
> Windows 98 siger vel intet til at køre på en NTFC formated harddisk
> vel ?

Du mener vel NTFS...?

WinNT, Win2000 og WinXP kan anvende NTFS, _alt andet_ kan ikke...

> Har en gammel 80Gb jeg vil forære min far til hans Win98.

Den skal omformatteres...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 07-10-02 21:07

Din far har formentlig et bundkort med en bios, der ikke accepterer så store
diske. Og så skal den i øvrigt omformatteres til FAT 32.

Det bedste ville være at opgadere hans W98 til W2K. Så er du ude over
bios-problemet, idet W2K accepterer store slavediske.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Per.K

Dato : 08-10-02 17:20

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det bedste ville være at opgadere hans W98 til W2K. Så er du ude over
> bios-problemet, idet W2K accepterer store slavediske.

Nå men så formaterer jeg den lige om.
Han har ikke råd til at købe Win2000 (han er pensionist), så han har
kun sin Win98 at kan køre med.
Men den har tidligere kørt med Me uden probs. Så en 98´er kan den
vel sagtens klare ?

Venligst Per