MS Windows
briani 27239
Password på mapper og drev i xp pro
Fra : lovend

Dato : 07-10-02 15:23

Hej med jer

Er der mugligt at sætte password på en bestemt mappe i xp eller skal der et
program til at gøre det.
Mit problem ligger i at min comp. tit bliver brugt af manget forskællige
mennesker og det er som sådan fint nok men jeg ville bare gerne have en
lille afd. hvor der kun er mig der kan komme ind.

mvh Mads

Fra : Klitgaard

Dato : 07-10-02 15:36

"lovend" <lovend@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker og det er som sådan fint nok men jeg ville bare gerne have en
> lille afd. hvor der kun er mig der kan komme ind.

Du kan lave forskellige brugere og så højreklikke på den mappe der skal
"spærres" -> Deling og sikkerhed og så vælge kun at delle den for dig selv.

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : lovend

Dato : 07-10-02 15:46

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNDETTEprivat.dk> wrote in message

> [...]
> "Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I
> lose. Last night...it was a tie." -John Daly

Tak for dit svar

men vi er to på et lokalt netværk som stadig gerne vil se hinanden........
men jo da jeg kunne jo bare oprette en ny konto til mig selv og tildele mig
selv retihederne men der er ikke en muglighed for at gøre det på den konto
jeg har i forvejen... mit navn lokalt lovend og den anden konto hedder jhn?

Mads

Fra : Klitgaard

Dato : 07-10-02 16:20

> [...]
> selv retihederne men der er ikke en muglighed for at gøre det på den konto
> jeg har i forvejen... mit navn lokalt lovend og den anden konto hedder

I kan sagtens se hindanden alligevel undtagen den mappe du ikke deler
selvfølgelig. Men det er måske det indhold du gerne vil dele?

Fra : lovend

Dato : 07-10-02 16:23

> [...]
> "Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I
> lose. Last night...it was a tie." -John Daly

ja det er det bare en mappe der er min

Fra : lovend

Dato : 07-10-02 16:35

sorry men jeg er vist ikke helt med .

jeg vil gerne have at min konto "lovend" kunne have en mappe der ikke var
delt/åben medmindre jeg taster er password ind

Fra : Klitgaard

Dato : 07-10-02 16:48

> jeg vil gerne have at min konto "lovend" kunne have en mappe der ikke var
> delt/åben medmindre jeg taster er password ind

Så skal du nok have fat i et program.

Det eneste jeg lige kunne finde er:
http://www.folder-guard.com/folder-password.htm

Fra : Per Thomsen