MS Windows
briani 27239
XP siger "Low disk space"....
Fra : Jokum Snusk

Dato : 07-10-02 14:25

..... og det siger den hver 20 min.

Dvs. der kommer en lille dialog boks op over systray hvor der står,
at der ikke er særligt meget plads tilbage på min ene harddisk og at jeg
skal rydde op.

Jeg ER klar over at der ikke er særligt meget plads tilbage på min harddisk,
men jeg er ikke interesseret i at rydde op.

Det er vel meningen at man skal kunne fylde sin lager plads helt ud ??

Er der nogen der ved hvordan jeg kommer af med denne idiotiske
fejlmeddelelse ?

På forhånd tak

--
--------
JS

Fra : Morten

Dato : 06-10-02 14:43

"Jokum Snusk" <jokum_snusk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er vel meningen at man skal kunne fylde sin lager plads helt ud ??
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg kommer af med denne idiotiske

http://www.kalkunen.dk/phpbb/viewtopic.php?topic=127&forum=5&0

Mvh. Morten

Fra : Thomas Demant

Dato : 07-10-02 16:33

> Det er vel meningen at man skal kunne fylde sin lager plads helt ud ??
Ikke hvis det er det drev hvor den virtuelle hukommelse ligger, med mindre
man har rigeligt med RAM.
Ellers er det en rigtigt god ide at have en små 200 Mb fri på det drev hvor
windows skriver swapfilen. I mange tilfælde hjælper det på computerens
stabilitet at ryde op på det drev.

--
Thomas

Fra : Peter Anskjær

Dato : 07-10-02 17:01

On Mon, 7 Oct 2002 17:32:44 +0200, "Thomas Demant"
<thomas.demant@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>windows skriver swapfilen. I mange tilfælde hjælper det på computerens

Okay, gælder det også hvis man har et drev kun til swap-filen? Jeg har
et drev på 500 MB hvor der kun er 5 MB fri. Swapfilen har fast
størrelse på 495 MB og bliver derfor ikke ændret i størrelse. Jeg
troede så, at det var ligegyldigt om disken var helt fyldt ud.

Mvh
Peter

Fra : Thomas Demant

Dato : 09-10-02 15:24

> [...]
> størrelse på 495 MB og bliver derfor ikke ændret i størrelse. Jeg
> troede så, at det var ligegyldigt om disken var helt fyldt ud.
Ok, min fejl.
Jeg mente at der bare skal være mulighed for 200 Mb swap (selvfølgeligt alt
efter hvor mange RAM man har, og hvad man bruger computeren til). Om filen
så er 200Mb eller om den står til automatisk regulering af filen på et drev
med 200Mb plads, det burdte kunne være ligemeget.
--
Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-10-02 19:09

I news:ans1vf$7ad$1@news.cybercity.dk
skrev Jokum Snusk dette:

> Er der nogen der ved hvordan jeg kommer af med denne idiotiske
> fejlmeddelelse ?
TweakUI kan slå det fra.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--