Korsør,efterlysning
Fra : Jette Hansen

Dato : 07-10-02 14:02

Jeg prøver igen at efterlyse Peder Hansen, født i Korsør 14-8 1864
forældre Peter Hansen og Trine Olsen. Vi mangler hans konfirmation, er ved
vielsen noteret 14-4-1878 men intet om hvor?
Vi ved han blev optaget i lægdsrullen i Korsør og var dragon i Odense, men
kan ikke fra Fyn kommer videre bagud. Der optræder også et udtryk i familien
om "pivholms karle", skulle relaterer til området omkring Korsør. Al hjælp
også gode råd er velkomne. Jette

Fra : LisBJensen

Dato : 08-10-02 19:36

"Jette Hansen" skrev d. 07-10-02 14:02 dette indlæg :
> [...]
familien
> om "pivholms karle", skulle relaterer til området omkring Korsør. Al

hej Jette.
Du kunne jo prøve at henvende dig på Lokalhistorisk arkiv i Korsør. De
kan da helt sikkert hælpe dig.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : LisBJensen

Dato : 08-10-02 19:36

Fra : Jette Hansen

Dato : 08-10-02 20:30

til Lis BJensen og andre
tak for dit svar, jeg har haft kontakt med folk i Korsør og der er ikke
oplysninger i de "almindelige" arkiver. Derfor prøver jeg dette, det kunne
jo være at der var nogen der havde enten en idé til at komme videre, eller
havde stødt på stedet/begrebet Pivholm. Måske er er en der er kendt med
opslag i lægdsruller der kunne tænke sig at hjælpe?
mvh Jette

Fra : Familien Kristensen

Dato : 08-10-02 21:13

"Jette Hansen" <Elmevej-5@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde stødt på stedet/begrebet Pivholm. Måske er er en der er kendt med
> opslag i lægdsruller der kunne tænke sig at hjælpe?

Jeg kan ikke finde noget Pivholm på Google, men Pibeholm gav et hit:
Pibeholm Teglværk, Kirkerup sogn, Vestsjællands amt.

Måske en mulighed?
--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Jette Hansen

Dato : 11-10-02 01:31

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde noget Pivholm på Google, men Pibeholm gav et hit:
> Pibeholm Teglværk, Kirkerup sogn, Vestsjællands amt.

Jeg prøver at undersøge det, tak mvh Jette