Forskel på Intel i850 og i845 chipset ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-10-02 12:47

Hvad er gentlig den afgørende forskel mellem disse 2 chipsets, og
kører det ene mere stabilt end det andet sammen med P4 ?

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 13:01

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> wrote in message
> Hvad er gentlig den afgørende forskel mellem disse 2 chipsets, og

RAM-typen. i850 bruger RD-RAM, i845 bruger SD-RAM, i845E, D og G bruger
DDR...

> kører det ene mere stabilt end det andet sammen med P4 ?

Narhj... De er begge meget stabile!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-10-02 17:53

>. i850 bruger RD-RAM, i845 bruger SD-RAM, i845E, D og G bruger
>DDR...

Ahaaaaaaa......mange tak........det var også mit gæt, men nu er jeg
sikker i min sag, så mange tak for info :)

Ved nogle iøvrigt, hvor meget ekstra ydelse 8XAGP giver over 4XAGP -
har hørt, det er marginalt - men hvor meget i procent på en P4 maskine
?

-------------------------

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-10-02 17:56

Og er RD ram ved at sejre langsomt eller ved at uddø - jeg var tæt på
at købe 4 moduler 256 MB rd PC800 ram til et Intel Maryville MOBO, da
jeg indså at jeg for det halve kunne få et Asus P4B533E MOBO med RAID
og 1 GB DDR 2700 ram.

Der skulle være nye typer RD ram på vej - PC1200 og vist PC1600, men
hvor katten bliver de af i DK - næsten ingen butkker har dem ?

Selvom de er meget dyrere end DDR ram, så burde der da være flere
butikker, der i det mindste reklamerede med at have dem ?

-------------------------

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-10-02 10:01

Dr. Ralph wrote:
> [...]
> at købe 4 moduler 256 MB rd PC800 ram til et Intel Maryville MOBO, da
> jeg indså at jeg for det halve kunne få et Asus P4B533E MOBO med RAID

Sok du selv har opdaget, prisforskellen gør at det ikke er værd at købe
RDRAM til hjemmebrug/kontorbrug.
Mit gæt er, at RDRAM fremover mest vil blive brugt i store servere, da
prisforskellen ikke er afgørende der.

Fra : Esben

Dato : 07-10-02 17:59

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ved nogle iøvrigt, hvor meget ekstra ydelse 8XAGP giver over 4XAGP -
> har hørt, det er marginalt - men hvor meget i procent på en P4 maskine

Det afhænger både af chipset og grafikkort, men se en test her:
http://www17.tomshardware.com/graphic/02q4/0210041/index.html