Link fra et flash-objekt
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-02 11:14

Hvordan linker jeg korrekt fra et flash-objekt?

Med <a href="blabla.html"><object....></object></a> eller via en
parameter inde i <object>?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-02 14:39

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvordan linker jeg korrekt fra et flash-objekt?
>
> Med <a href="blabla.html"><object....></object></a>

Efter afprøvning kan jeg nu selv svare "nej" hertil.

> eller via en parameter inde i <object>?

Det ser heller ikke ud til at virke.

onclick-metoden virker tilsyneladende heller ikke

Hjælp...
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MZH

Dato : 07-10-02 14:49

>Hvordan linker jeg korrekt fra et flash-objekt?

Så vidt jeg husker kan det ikke lade sig gøre... Du bliver nødt til at
lægge link-funktionen ind i selve Flash-objektet med en getURL-action
i en keyframe - ikke særlig smart, men vist nok den eneste måde!

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-02 15:03

MZH skrev:

> Så vidt jeg husker kan det ikke lade sig gøre... Du bliver
> nødt til at lægge link-funktionen ind i selve Flash-objektet
> med en getURL-action i en keyframe - ikke særlig smart, men
> vist nok den eneste måde!

Det var det jeg frygtede. Men så må vi bare få annoncørerne til at
lave links i direkte i flashfilen.

Tak for hjælpen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-02 16:36

Mon, 07 Oct 2002 12:13:43 +0200, skrev Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid>:

>Med <a href="blabla.html"><object....></object></a> eller via en
>parameter inde i <object>?

Mon ikke man normalt gør det i flashobjectet, men det må de kune
svare på i news:dk.edb.internet.webdesign.flash.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-02 17:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Mon ikke man normalt gør det i flashobjectet, men det må de kune
> svare på i news:dk.edb.internet.webdesign.flash.

Det er utvivlsomt muligt at gøre det i selve flashobjektet.
Problemet er at jeg skal kunne lægge flashobjekter fra annoncører
op som bannerreklamer - jeg har dels ikke adgang til at redigere i
flash-filerne og dels er systemet beregnet til at kunne klares
alene ved filupload og indtastninger i en database.

Men jeg har vist lugtet lunten - annoncørerne er nødt til selv at
lægge link på deres flashannoncer (ikke sandt?).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Loneso

Dato : 08-10-02 19:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev d. 07-10-02 11:14 dette indlæg :
> Hvordan linker jeg korrekt fra et flash-objekt?
>
> Med <a href="blabla.html"><object....></object></a> eller via en
> [...]

Hej Jens
Det nemmeste er at markere billede og i din palette (den der vedr.
billede)
kan du under link skrive den fulde sti
"http://www.den_side_der_skal_linkes_til.htm

mvh
Lone

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-10-02 21:30

Loneso skrev:

> Det nemmeste er at markere billede og i din palette (den der
> vedr. billede) kan du under link skrive den fulde sti
> "http://www.den_side_der_skal_linkes_til.htm

Hej Lone. Jeg kan godt lave links fra et billede. Det er på et
<object> - i dette tilfælde et flashobjekt - at det ikke virker.
Jeg er ikke ude efter hjælp til hvordan man laver et link i en
eller anden editor - bare hvordan HTML-koden skal se ud.

PS: Du behøver ikke at citere min signatur.