CSS spalter ?
Fra : Martin

Dato : 07-10-02 10:00

Hej eksperter, kan I klare denne ?

Jeg har en class=indhold på alle sider med en margin som nedenfor. Nu vil
jeg gerne på kun en side have tre spalter. Hvordan får jeg nu nulstillet
den margin/padding der er i body og .indhold ?
Som det er nu, kommer der yderligere margin på spalterne. Er det iøvrigt
den rigtige måde at gøre det på ?
Kommentarer ?

(her en meget nedkogt kode)

body {
   font-family: Verdana;
   font-size: x-small;
   text-align : justify;
   margin-top: 20px;
   margin-right: 20px;
   margin-bottom: 20px;
   margin-left: 20px;
}
p {
   text-align : justify;
}
..indhold {
   position: static;
   width: 600px;
   padding-top: 5px;
   padding-right: 10px;
   padding-bottom: 5px;
   padding-left: 10px;
}
#spalte1, #spalte3 {
   float:left;
   width: 33%;
   padding-left: 5px;
   padding-right: 5px;
   border-width: 1px;
   border-color: black;
   border-left-style: dashed;
   border-right-style: dashed;
}
#spalte2, {
   float:left;
   width: 33%;
   padding-left: 5px;
   padding-right: 5px;
   border-width: 1px;
}

Det har tidligere været anbefalet her at man med fordel kan indskrive div
taggen i body taggen - hvordan gøres det uden at påvirke resten af sitet
?

--
Med venlig hilsen Martin
Nybegynder i html og css - men synes at det er sjovt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-02 17:24

On Mon, 7 Oct 2002 08:59:37 +0000 (UTC), Martin
<martinnielsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg har en class=indhold på alle sider med en margin som nedenfor. Nu vil
>jeg gerne på kun en side have tre spalter. Hvordan får jeg nu nulstillet
>den margin/padding der er i body og .indhold ?

Sæt på den pågældende side i head (altså mellem <head> og </head>):
--------
body {
margin:0;
}