ZZ Top Koncert Aalborg
Fra : Anders Hertz

Dato : 07-10-02 08:00

Hej Gruppe

Nok den suverænste koncert jeg har været til i et godt stykke tid.
De tre aldrende gutter fra Texas kan stadig finde ud af trykke den af.
Både med deres sublime blues numre, men også deres rykkende boogie.
Der blev kun spillet gammelkendte numre og ikke meget fra deres
seneste 3 udspil (faktisk ikke noget fra XXX).

Gary Moore var en god opvarmning, men mange af hans soloer var lidt
for overdrevne. Lige som om han skulle have fyret så mange noder af
som muligt. Men han fik da folk med på de gamle kendte numre som
Walking by myself og Still Got The Blues. (Og han ligner slet ikke
Thomas Eje).

Så hvis ikke har billetter til Falkoner i aften, så skynd jer, De er
pengene værd !

/Anders

Sakset fra BT
Alene Gibbons' timing og sublime solo i variationen over Elmore James
klassikeren »Dust My Broom« eliminerede hele Gary Moores
eksistensberettigelse som bluesmusiker.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-10-02 09:34

Anders Hertz wrote:

> Sakset fra BT
> Alene Gibbons' timing og sublime solo i variationen over Elmore James
> klassikeren »Dust My Broom« eliminerede hele Gary Moores
> eksistensberettigelse som bluesmusiker.

Øv - hvorfor bliver folk ved med at påstå, at "Dust my Broom" er et
Elmore James-nummer? Har Robert Johnson fx aldrig indspillet det?

--
Venlig hilsen Lars Rindsig,
stud.medhj. ved institut 11

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 07-10-02 12:24

Lars Rindsig protesterede:

> Øv - hvorfor bliver folk ved med at påstå, at "Dust my Broom" er et
> Elmore James-nummer? Har Robert Johnson fx aldrig indspillet det?

Det kan forklares med, at Elmore James havde et singlehit med det før
1960, da Robert Johnsons 78'ere fra 30'erne blev "genopdaget" og udgivet
på LP.

hvm

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-10-02 14:44

"Anders Hertz" <a_hertz.ReMoVe@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Der blev kun spillet gammelkendte numre og ikke meget fra deres
> seneste 3 udspil (faktisk ikke noget fra XXX).

Arrh, du skulle bare vade i det hva!?
Jeg har ærget mig hele weekenden over at jeg ikke fik dem set!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Lars

Dato : 08-10-02 13:28

> [...]
> Der blev kun spillet gammelkendte numre og ikke meget fra deres
> seneste 3 udspil (faktisk ikke noget fra XXX).
xxxxxxxxxxxx
*S* - så desværre ikke den i Aalborg, men i aftes i Falkoner og jipser, der
var sq gang i den
Og det var godt, på trods af siddepladser ;-((((
De skulle have holdt et sted hvor der var ståpladser, siddepladser til en
sådan koncert burde forbydes ved lov.

> Gary Moore var en god opvarmning, men mange af hans soloer var lidt
> for overdrevne. Lige som om han skulle have fyret så mange noder af
> som muligt.
xxxxxxxxxx
Næsten enig, bortset fra delen omkring opvarmning, han havde _alt_ for
travlt, med at få overstået sin del
og få fyret så mange noder / toner af, ikke min kop te.

> Men han fik da folk med på de gamle kendte numre som
> Walking by myself og Still Got The Blues.
xxxxxxxxxx
Joow, det var nogle som rockede til Gary, men det var helt tydeligt at folk
ventede på den "rigtige" vare, fremfor Gary.
Men det var da oz gode numre ind imellem alle hans 10000 km/t soloer *S*

Uden tvivl!!!! )

--
/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"