Validering af HTML...
Fra : Calle

Dato : 07-10-02 06:34

Jeg har kørt min hjemmeside gennem http://validator.w3.org/ og
får følgende fejl, men hvad betyder den...?
Warnings
Warning: No Character Encoding detected! To assure correct
validation, processing, and display, it is important that the
character encoding is properly labeled. Further explanations.

Jeg har indsat følgende i toppen af mit dok.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Hvad er der galt?

Håber dere r en der kan hjælpe mig

Mvh Calle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-02 07:17

Mon, 7 Oct 2002 05:34:01 +0000 (UTC), skrev Calle
<carsten-nielsen@mail.dk>:

>Warning: No Character Encoding detected!

Du mangler at angive, hvilket sprog siden er på.

Da den sikkert er på dansk eller engelsk, så er det et
vesteuropæisk sprog og du skal indsætte dette i <head>:

charset=iso-8859-1">

Fra : Rune Glerup

Dato : 07-10-02 23:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du mangler at angive, hvilket sprog siden er på.

Det har intet med sproget at gøre. Det har noget at gøre med hvilke
tegnsæt filen er gemt i.
   De fleste tegnsæt er kun 8-bit hvilket betyder at de højst kan
indeholde 256 forskellige tegn. Derfor er man nødt til at have flere
forskellige tegnsæt til de forskellige alfabeter.

Sproget for siden angives fx i <html>-elementet.
Html: <html lang="da">
XHtml: <html xml:lang="da">

--
/Rune