Lars Peter Rasmussen Stage
Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 06-10-02 19:41

Er der en der har mulighed for at tjekke om min mor har ret ,når hun siger
at Lars Peter Rasmussen (Stage) er født 13 Mar 1861 i Kalvehave.
Min mor siger at han var tvillingbror til Trine Rasmusdatter.
De skulle være børn af Rasmus Johannesen og Sidse Catrine Hansdatter.
Da jeg bor i Vestjylland har jeg langt til oplysninger om Kalvehave, så jeg
ville være meget glad for lidt hjælp.
venlig hilsen
Anni Skov Christensen.

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 06-10-02 20:03

"Anni Skov Christensen" <asc@christensen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3da08412$0$18116$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der en der har mulighed for at tjekke om min mor har ret ,når hun siger
> at Lars Peter Rasmussen (Stage) er født 13 Mar 1861 i Kalvehave.

Kalvehave kirkebog
Konfirmerede 1875
Lars Peder Rasmussen
født 13.marts 1861
døbt 2.juni 1861

Ændrede efternavn efter Bevilling af 28.april 1905.
til Lars Peder Stage.

> Min mor siger at han var tvillingbror til Trine Rasmusdatter.

Konfirmerede 1875
Ane Trine Laura Kirstine Rasmussen
født den 13.mart 1861
døbt den 2.juni 1861

> De skulle være børn af Rasmus Johannesen og Sidse Catrine Hansdatter.

Ja -det er rigtigt.

--
Mvh.
Flemming Aasklint

---

Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 06-10-02 20:32

Tusind tak for hurtigt svar.
Så kan jeg sove roligt i nat.
Venlig hilsen
Anni Skov Christensen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-10-02 20:17

"Anni Skov Christensen" <asc@christensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> De skulle være børn af Rasmus Johannesen og Sidse Catrine Hansdatter.
> Da jeg bor i Vestjylland har jeg langt til oplysninger om Kalvehave, så

Det er da ingen forhindring at bo i Vestjylland,
de har alle kirkebøgerne på microfich i Viborg.

Mvh. Bodil.

Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 07-10-02 22:01

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3da1dd98$0$84327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Mvh. Bodil.
>
> 130 Km og fast tilknytning til arbejdsmarkedet - fri mellem 17.30 og 18.30
sætter nu
nogen begrænsninger.

Mvh Anni

Fra : LisBJensen

Dato : 08-10-02 19:35

"Anni Skov Christensen" skrev d. 06-10-02 19:41 dette indlæg :
> [...]
> De skulle være børn af Rasmus Johannesen og Sidse Catrine Hansdatter.
> Da jeg bor i Vestjylland har jeg langt til oplysninger om Kalvehave,

hej Annie
Prøv at skrive til henning Stage på denne email:
hus@msweb.dk
Han har mig bekendt kirkebøger dernede fra.
Og det skal da nok være rigtigt når din mor siger det. jeg har selv aner
i Kallehave, og er flere gange stødt ind i at folk har skiftet navn
bl.a. til Stage.

Du kan også se på http://msweb.dk
det er hjemmesiden.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : LisBJensen

Dato : 08-10-02 19:35

> [...]
> De skulle være børn af Rasmus Johannesen og Sidse Catrine Hansdatter.
> Da jeg bor i Vestjylland har jeg langt til oplysninger om Kalvehave,

Jeg har nu fundet dem på hennings sider:
Navn Trine Rasmusdatter
Fødselsdato: 13-03-1861
Fødselssted: Kalvehave

Navn Lars Peter Rasmussen Stage
Fødselsdato: 2 MAY 1854
Fødselssted: Stensby
Dåbsdato: 0 ___ 1854
Dåbssted: Kalvehave Kirke
Død: 0 ___ 1954
Dødssted: Lellinge

Stage er et meget kendt navn på de egne.
Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/