Alle de gaver man får...
Fra : AEK

Dato : 06-10-02 19:15

Tøsen har altid haft en ide om, at vi skal have gaver af hende.
Det mener Oscar & Tilde ikke...hmpf.

Når der lyder en bestemt miauven gennem hytten ( meget højt og skingert ),
så er Tøsen på vej med en gave.
Så kommer hun vraltende med f.eks en sok i munden, samtidigt med at hun
miauver højlydt.
Den bliver lagt foran os, samtidigt kigger hun vældig tilfreds op på os, som
ville hun sige:
Ha, se hvad jeg har fanget til DIG !
Hun får naturligvis ros for hendes flotte indsats

Min mor var for kort tid siden på ferie her. Hun skulle være alene hjemme
med rødderne.
Da jeg kom hjem fra arbejde, kom hun mig straks i møde i entreen.
Hun troede godt nok, at der var noget galt med Tøsen. Jeg spørger hvorfor.
Jo, hun havde miauvet MEGET højt og længe. Jeg spurgte så, om hun havde haft
noget i munden.
Ja, det havde hun.
Jeg kunne så berolige min gamle mor, at Tøsen var i fin form og blot havde
givet en af sine gaver til hende *LOL*.

Det er vældig hyggeligt med alle de gaver, dog ikke om natten
Vi har døren lukket ind til soveværelset om natten. Indimellem kan vi vågne
ved at Tøsen " starter " op og har fundet noget til os.
Næste morgen, når vi åbner sovevær.døren, kan der bl.a. ligge en plaid fra
sofaen. Hvordan hun får den slæbt gennem lejligheden, må Guderne vide.....

Det kan være strømper, en bamse , tøj og hvad ved jeg. Den anden aften
formåede damen at komme med 8 gaver til os - jow jow, hun har travlt.....

Har I andre erfaringer med ovenstående ?

/ Anya.

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : Kate

Dato : 06-10-02 20:00

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in news:anpujr$gkbr4$1@ID-
119019.news.dfncis.de:

> Har I andre erfaringer med ovenstående ?

Hahaha. Nej ingen af mine er i gavehumør, medmindre det er dem som får
gaver.
Hun _er_ da skøn hende Tøsen, selvom jeg nu godt kan forstå i betakker
jer for ligefrem at blive vækket af det

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Denise

Dato : 06-10-02 20:06

Hej Anya
Hele sommeren kom Blonde med gaver til mig, det var Fucia blomster (som vist
er giftige for katte), som han kunne nå og rage ned fra nogle hængere der
sad udvendigt på løbegården. Så sad han der og fangede blomster og så kom
han ind og lagde dem overalt, alt mens han hylede op, så jeg fik blomster
hele sommeren. Blade og alt hvad der ellers kan komme ind i løbegården, kan
jeg også pludselig finde i stuen
Da de var mindre var det strømper der lå underlige steder, men store ting
har de aldrig slæbt rundt på.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-10-02 20:08

Denise wrote:
> [...]
> fangede blomster og så kom han ind og lagde dem overalt, alt mens han
> hylede op, så jeg fik blomster hele sommeren.

Min første kat, Chili, var udekate de første 4 år og han kom også altid med
fucia til mig Hvad mon det er med de blomster ?

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Denise

Dato : 06-10-02 20:19

Hihi, ja det ved jeg ikke, de er jo kønne, men jeg tvivler på det er det
.
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 06-10-02 20:24

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
.. Så sad han der og fangede blomster og så kom
> han ind og lagde dem overalt, alt mens han hylede op, så jeg fik blomster
> hele sommeren.

Det må da være skønt

> Da de var mindre var det strømper der lå underlige steder, men store ting
> har de aldrig slæbt rundt på.

Alt bliver båret hen til os, og samtidigt ser hun vældig tilfreds ud. Om jeg
fatter , hvordan hun kan få slæbt en plaid gennem lejligheden.....
Hun er meget glad for at komme med tøj til os, det er hendes foretrukne.

/ Anya

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-10-02 20:11

AEK wrote:
> Har I andre erfaringer med ovenstående ?

Jeg havde på et tidspunkt en aby/siam som var meget til gaver. Det
var mest et spørgsmål om, at hun "bidragede til husholdningen" ved at
putte alle sine bedste ting op i madskålen eller vandskålen, men hun
havde også "en ting" med urtepotter med kattegræs. Jeg er flere
gange vågnet op ved at der på hovedpuden fint stod en potte
kattegræs - 1ste gang det skete vågnede jeg væsentligt hurtigere end
sædvanligt *gg*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : AEK

Dato : 06-10-02 20:20

> Jeg er flere gange vågnet op ved at der på hovedpuden fint stod en potte
> kattegræs .

*LOL*, det har vi dog aldrig prøvet....
Denise og dig har åbenbart katte, der er ret glade for at komme med blomster
*S*
Det må da være skønt, hvis ikke manden gider

Er der nogle , der ved, hvorfor katte egentlig kommer med de gaver ?

/ Anya.

Fra : Niels Peter

Dato : 06-10-02 20:27

On Sun, 6 Oct 2002 21:19:39 +0200 "AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
> Det må da være skønt, hvis ikke manden gider
>
> Er der nogle , der ved, hvorfor katte egentlig kommer med de gaver ?

Der er mig bekendt ingen, der har et sikkert svar. Der findes en del, der har
bidt mærke i, at der er en vis overvægt af hunner bland katte med denne
adfærd; derfor mener de, at kattene kommer til at opfatte deres mennesker som
en art ubehjælpsomme killinger (måske på grund af vores svage sanser og
klodsede motorik i forhold til katte), som de derfor må "tage sig af".

Niels Peter

Fra : AEK

Dato : 06-10-02 20:31

Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse> "Helle Andersen"
> [...]

>en art ubehjælpsomme killinger (måske på grund af vores svage sanser og
>klodsede motorik i forhold til katte), som de derfor må "tage sig af".

Det lyder egentlig meget fornuftigt - når man tænker på, at Tøsen netop er
lederen herhjemme.
Niels Peter, det er en spændende hj.side, du har.
Sad og kiggede den igennem den anden dag. Ret fedt med spørgsmål og svar.

/ Anya.

Niels Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 06-10-02 20:40

On Sun, 6 Oct 2002 21:31:00 +0200 "AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote:

(...)
> Niels Peter, det er en spændende hj.side, du har.
> Sad og kiggede den igennem den anden dag. Ret fedt med spørgsmål og svar.
>
> / Anya.

*takker rørt for de smukke ord*

Niels Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 06-10-02 20:24

On Sun, 6 Oct 2002 21:11:00 +0200 "Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote:

> Jeg er flere
> gange vågnet op ved at der på hovedpuden fint stod en potte
> kattegræs - 1ste gang det skete vågnede jeg væsentligt hurtigere end
> sædvanligt *gg*

Hun var vel bange for, at du skulle få problemer med hårboller?

Niels Peter

Fra : AEK

Dato : 06-10-02 20:26

> [...]

> sædvanligt *gg*

>Hun var vel bange for, at du skulle få problemer med hårboller?

*LOL*

/ Anya. ( Som kan fortælle, at der ingen slagsmål har været - jubiiiii ! ).

Niels Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 06-10-02 20:30

On Sun, 6 Oct 2002 21:26:23 +0200 "AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote:

(...)
> / Anya. ( Som kan fortælle, at der ingen slagsmål har været - jubiiiii ! ).

Hvor skønt - for hver dag, der går uden slagsmål forbedres prognosen med
adskillige procent )

Niels Peter

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-10-02 20:30

Niels Peter wrote:

> Hun var vel bange for, at du skulle få problemer med hårboller?

*lol* *host*
Faktisk var det et meget imponerende syn, at se sådan en lille spirevip
mosle med et stor potte for at slæbe den helt op i sengen - vel at
mærke uden at hun spildte jord nogen steder

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-10-02 20:57

Hejsa!

>Når der lyder en bestemt miauven
>gennem hytten ( meget højt og skingert ),
>så er Tøsen på vej med en gave.

Sådan gør min gamle Sjange også når hun har "fanget" en legetøjsmus.
Altså kommer med meget høje lyde der ligesom leder opmærksomheden hen

på hendes fangst :0)
Hun forventer dog at jeg kaster gaven væk igen, så hun endnu engang
kan fange den :0)
Affe kommer med fjerpinden, men det er heller ikke som en gave, men
blot fordi han mener at det er legetid (og han kan blive ved i
tiiiiimevis)

>Næste morgen, når vi åbner
>sovevær.døren, kan der bl.a. ligge en plaid fra
>sofaen. Hvordan hun får den slæbt
>gennem lejligheden, må Guderne vide.....

Tjae - min Bastian kan også flytte plaiden, men jeg tror nu ikke det
er fordi det er ment som en gave :0( Blot at han vil have den til at

lægge et andet sted, som han åbenbart synes er bedre.
I den lejlighed jeg boede i før, præsterede han ofte at tage
sengetæppet af, og jeg har da også et par gange fundet det helt inde
i stuen, selv om det ofte bare lå ved siden af sengen (ikke just det
der er meningen med et sengetæppe......her i huset er sådan et
beregnet til at beskytte sengen mod kattebræk og hår *ggg*)

Hilsen Trine & co

Fra : AEK

Dato : 06-10-02 21:17

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> > Hejsa!
> Hun forventer dog at jeg kaster gaven væk igen, så hun endnu engang
> kan fange den :0)

Det gør Tøsen med hendes æggeskal og andre legesager. Hun hyler, afleverer
og vi skal kaste det afsted igen.
Men uha , hendes gaver skal IKKE kastes væk. Vi har prøvet, hun så ret
underlig ud og ville ikke hente det.
Og det til trods for, at hun ELSKER at apportere med sit legetøj.

/ Anya & Co. *S*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-10-02 23:24

In article <3da09584$0$32522$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Affe kommer med fjerpinden, men det er heller ikke som en gave, men
> blot fordi han mener at det er legetid (og han kan blive ved i
> tiiiiimevis)

Hæ - ja, den kender jeg...
Donna komme også slæbende med sin fjerpind (hun ligner en lille emsig
stuepige) og lægger den for ens fødder - hvorefter hun højlydt
fortæller, hvad hun havde tænkt sig. Hvis det ikke lykkes henter hun én
til - og én til... Og hvis man stadig ikke har tid, får man et møgfald
med meget store kattebogstaver, hvorefter damen vender om på hælen og
_skrider_ ud af døren *gg*

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-10-02 11:21

Hehe man sku' næsten tro det var en siam/ori ting det der.

Jack fik engang i sidste uge øje på en af sine elskede fjerkoste som ved
en fejl var blevet anbragt på en hylde over min PC (normalt ligger de i
bryggerset bag en lukket dør for ikke at blive tygget til konfetti)

Men siden har den dumme kat MINDST et par gange om dagen entret mit pc
bord med tilhørende stabler af cd'er i håbet om at fjerkosten var der
endnu/igen.

Behøver jeg at sige at han IKKE er populær når han vælger 20-25 cd'er på
gulvet - igen?
Ja jeg kunne selvfølgelig flytte cd'erne over på den anden side af
skærmen. Der er bare det ved det at det er der Basil plejer at sidde....
så deeet...

Ellers er der desværre ingen af vores der er i gavehumør, Banse gjorde
det meget men ingen af de "nye". Men Basil har en "ting" med sokker.
Helst brugte... De bliver SLÆBT rundt i hele huset. De er SÅ sjove at få
til at falde ned fra et trappetrin (og i hovedet på mig...) *suk*

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 06-10-02 21:36

Hej Anya!
Det lyder vel nok sjovt, er du sikker på det ikke er en hund du har? Vores Skt.
Bernhard er begyndt at komme med sokker, sutsko, støvler osv. til os. Måske han
har fornemmet efterårets komme?

Nå, vi har nu også fået en enkelt "gave" af kattene. Ada-pigen kom nemlig ind
den anden dag med sin første mus, en spidsmus, som hun i sagens natur må have
fanget i løbegården. Jeg sagde naturligvis pænt tak, tog musen, pakkede den i en
pose og sendte den til zoologisk museums altas-projekt. Så har musens død ikke
været helt forgæves.

Med 7 katte i huset håber jeg ikke at skulle have muse-problemer i huset i
vinter!
Hilsen Dorthe

P.S. Musens indsendelse resulterede i at jeg blev "rekruteret" til
atlas-projektet siden vores lokale rude var ledig. Så nu skal jeg ud med
musefælder, flagemusfælder osv. samt kigge efter harer, ræve, grævlinge og alt
muligt andet. Ufatteligt hvad kattehold kan føre til!

AEK skriver:

Fra : AEK

Dato : 07-10-02 11:41

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com>
> Hej Anya!
> Det lyder vel nok sjovt, er du sikker på det ikke er en hund du har?

Hej Dorthe !

Jeg har godt nok overvejet, om Tøsen måske ved " et uheld " valgte at blive
kat

/ Anya