Asus P4PE eller P4S8X??
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-10-02 19:42

Hejsa

Jeg står og skal have nyt bundkort til en PIV 2.4/533, men kan ikke helt
finde ud af hvilket jeg skal købe?
P4S8X har jo ganske gode specifikationer (sata, usb 2.0, AGP 8x), også er
det jo også billigt.

Jeg har hørt der skulle være lidt stabilitets problemer med P4S8X, kan det
bekræftes? Jeg kører i øjeblikket med et P4S533, som kører "rock-stable".

Men hvad med P4PE? Et nyt board med gigabit-lan, sata men ingen AGP8X!

Er P4PE en Mercedes og P4S8X mere en VW?

Håber nogen kan hjælpe mig med det svære valg...

Mvh
Hans

Fra : Hans

Dato : 06-10-02 19:55

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message

> Er P4PE en Mercedes og P4S8X mere en VW?
>
> Håber nogen kan hjælpe mig med det svære valg...

Det er ikke så svært: P4PE til enhver tid, eller 845PE-Max2-FIR fra MSI.

Hold dig langt væk fra SiS. - Bare et godt råd.

--
mvh, Hans

Fra : Nicolai

Dato : 06-10-02 20:10

> Det er ikke så svært: P4PE til enhver tid, eller 845PE-Max2-FIR fra MSI.
No way.

> Hold dig langt væk fra SiS. - Bare et godt råd.
Nah
Den holder ikke

ja, der er mange probs, men så er der også os andre, hvor det bare ikke KAN
gå ned.
Og teknikken er overlegen...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-10-02 20:15

Hej

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message

> Det er ikke så svært: P4PE til enhver tid, eller 845PE-Max2-FIR fra MSI.
>
> Hold dig langt væk fra SiS. - Bare et godt råd.

Hvorfor holde sig væk?? Har du nogle gode argumenter?

/Hans M

Fra : S@ndman

Dato : 09-10-02 07:36

> Det er ikke så svært: P4PE til enhver tid, eller 845PE-Max2-FIR fra MSI.

Hvor kan man købe det MSI board...??

S@ndman

Fra : Grinz

Dato : 06-10-02 20:03

Skal du sælge dit gamle system når du opgraderer ? så vil jeg gerne høre din
prid for jeg er muligvis interesseret i at købe dit MOBO-

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 06-10-02 20:44

P4SuX ... sorry P4S8X

CITATer :

Dette Asus bundkort kan IKKE kører sammen med ATI Radeon 9000 AGPx8 kort,
Asus og ATI laver på problemet og vil finde en løsning på det hurtigst
muligt.
Udover dette, så er der også nogen børnesygdomme på dette bundkort, hvor der
blandt andet spændingen på bundkortet er forkert, samt problemer med IDE2
portene, hvor de meget ofte fejler!

Super bundkort!!! Opbygning er bare perfekt!!! Eneste - er at SATA support
skal slåes fra hvis du ikke bruger det!!! Skabte nogle problemer for mig da
jeg prøvede at lave partitioner på mine IDE harddiske!!

Man skulle måske lige sige til alle jær der taler om SATA, at de på dette
bundkort ikke kommer til at køre hurgtigere end de almindelige IDE133
porte... det vil de selvfølgelig på fremtidens board, men ikke på denne...

Nico du kan bare disable det Onboard lydkort der er...

AGP 8X er stadig ikke bedre end APG4x der er simpelt hen slet ikke behov for
mere end AGP4x og der er enda knapt nok brug herfor...

men derudover så er det et sejt board, mangler lige lidt ekstra RAID istedet
for at det skal være indbyget i den ene IDE... lidt Øv Øv...

et mega plus er Chipsætet, det er virkelig et godt chipsæt, g det
undestøtter officielt PC 2700 Ram, til jær der siger det også køre med PC
3200 RAM, så er der bare at sige. selfølgelig gør det det, men det er det
altså ikke det eneste board der gør, faktisk så kan du smække PC 3200 ram i
alle nye bundkort der har DIMM sokler, om det er officielt understøtte eller
ej... der skar max det at de drosler ned...

til sidst er der ikke andet at sige en at det skal selvfølgelig have 5
stjerne. da det er et rigtig godt kort... tja men vend det om, hvad andet
kan man forvente fra ASUS ???

ASUS & ABIT Rules in Mobos...

________________________

se evt. mere på www.asusboards.com

har hørt at der inden for 2 uger kommer et P4S8X Gold Edition

det er et fedt board, men har lidt børnesygdomme, ihvertfald på rev. 1.03

johnny

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 06-10-02 21:30

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er P4PE en Mercedes og P4S8X mere en VW?

Tjah... Jeg siger i hvert fald endnu engang: Intel CPU = Intel Chipset...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 06-10-02 21:46

du går sikkert også i Fiat tøj

johnny

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3da09d9b$0$32506$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-10-02 21:55

> [...]
> "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message

> Tjah... Jeg siger i hvert fald endnu engang: Intel CPU = Intel Chipset...!

Dette er vist mere en religionskrig...

/Hans

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-10-02 10:18

<---------------------->

Chipset...!

> Dette er vist mere en religionskrig...

<---------------------->
Det syntes jeg nu ikke det er, Intel chipset for stabilt P4 system , men
køb da bare SIS til P4, jeg gør det bare ikke ha ha..

Fra : Nicolai

Dato : 07-10-02 11:37

> Det syntes jeg nu ikke det er, Intel chipset for stabilt P4 system ,
men
Du snakker og r...

> køb da bare SIS til P4, jeg gør det bare ikke ha ha..
Nej, men det er jo din egen sag.

Jeg har det mest klippestabile P4S8X med 1gb ram - det KAN ikke gå ned

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 12:34

"Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote in message
> men
> Du snakker og r...

> Nej, men det er jo din egen sag.
>
> Jeg har det mest klippestabile P4S8X med 1gb ram - det KAN ikke gå ned

Iflg NG hér og vist også ausuboards.com ser det ud til du har det _eneste_
klippestabile P4S8X?

Fra : Nicolai

Dato : 07-10-02 15:20

> Iflg NG hér og vist også ausuboards.com ser det ud til du har det _eneste_
> klippestabile P4S8X?

Ja, herinde hører man kun problemerne... Sådan er det i news. INGEN
succeshistorier

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 07-10-02 22:57

så kig ordenligt efter inden du poster :
http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=9ff87f4725b1fdad9d282916c8
d75ef9&threadid=25535

mange via www.edbpriser.dk under bedømmelse har både gode og dårlige ting på
dette board

og der er flere ....

men hop i søen med Marianne og forklar hvorfor SIS er skod ....

meddelelse news:3da1710e$0$32516$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Nicolai

Dato : 07-10-02 23:13

Hvad vil du sige med den tråd?

Jeg sagde bare at kortet var klippestabilt - jeg er helt klar over at en del
har haft problemer`?

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 08-10-02 06:41

den var til Henrik ( derfor er den under henriks ligesom din )

johnny

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 08-10-02 07:30

"*** Johnny 2000 ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message
> så kig ordenligt efter inden du poster :

Så lær at quote inden du poster :

http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=9ff87f4725b1fdad9d282916c8
> [...]

Oki... Jeg har ikke følt brug for at læse om boards jeg fandt uinteressante,
har bare set _mange_ posts herinde om problemer vedr. P4S8X

> men hop i søen med Marianne og forklar hvorfor SIS er skod ....

Så er vi vist på grænsen af høfligheden... Jeg kan kun svare at jeg
ser/læser _mange_ posts herinde vedr. dårlige erfaringer med det board, og
jeg har selv haft et P4s333 (ligger stadig i garagen) og havde ikke meget
godt at sige om det, så jeg vil såmænd bare prøve at hjælpe folk, så de ikke
sidder med et board, der øjensynligt har en meget stor fejlprocent. Jeg ser
f.eks. sjældent post vedr fejl på i845 / E / G boards, og jeg nægter at tro
at størstedelen af de PIV boards der er derude er baseret på SiS chipset...!

/H3nrik - clocker på Intel!

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 08-10-02 14:12

fordi Du og Marianne er på dupperne hver eneste gang der er nogen der nævner
SIS
- og det med søen er en joke - ta' en møding istedet ( er et smil )

har læst mange artikler om Mb på www.hardwaretidende.dk - www.tweakup.dk
osv. SIS er i TOPPEN næsten hver gang ...
- derfor bliver jeg lidt harm over gentagende gange at se Dig og Marianne
svine SIS til

hjælp dog folk istedet når de nu har købt varen ..

citat : "lidt go' musik gør, alle mennesker glade"

meddelelse news:antu1e$nfe$1@sunsite.dk...

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 08-10-02 14:33

> [...]
> svine SIS til
>
> hjælp dog folk istedet når de nu har købt varen ..

Jeg prøver jo ikke at svine dem til - jo, der var lige den _ene_ men jeg
mente jeg havde en smiley med - det var i hvert fald planen - kan godt se nu
at der ikke var en.... Den kommer så her...

Ellers prøver jeg bare at gi' folk et råd efter _min_ bedste mening, som
(beklageligvis) ikke er lov...

For lige at kaste med lidt mere gylle - så ka' jeg se at du har lavet en
post med ny BIOS til boardet - som er "virker mere stabil"... Med så'n en
tror jeg ikke mine meninger er dumme at gi' nye købere med på vejen... Men
anyway - skal vi stoppe for dén her tråd, så vi ikke skal over i
news:dk.snak.mudderkastning ? Så fortsætter jeg bare med at rådgive nye
købere over mod Intel chipset, og så kan du dele ud af dine erfaringer med
SiS...!?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 12:34

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> [...]
men
> køb da bare SIS til P4, jeg gør det bare ikke ha ha..

Jeg har gjort det én gang = én gang for meget...

Hmmm... Mon vi snart ender ovre i news:dk.snak.mudderkastning ?

Fra : Nicolai

Dato : 07-10-02 15:20

> Hmmm... Mon vi snart ender ovre i news:dk.snak.mudderkastning ?

Slet ikke, så lavt falder vi jo ikke :)