MS Windows
briani 27239
Hvordan laver man bedst backup af sit C dr~
Fra : Foxy

Dato : 06-10-02 18:59

Hvordan laver man bedst en sikkerheds backup af sit c drev,sådan at man
komme tilbage til sin oprindelige konfig,
hvis der skulle ske noget.

Jeg kører med windows XP pro
med 2 harddiske

For nogle år siden brugte jeg dos programmet Ghost,
hvad bruger man i dag???

Er det en fordel at dele sine harddiske op i mindre parts.
Og hvor stor skal man så lave c drevet for at have plads nok??

Jeg takker!!!!!!

Fra : Madsen

Dato : 06-10-02 19:16

Foxy skrev:

> For nogle år siden brugte jeg dos programmet Ghost,
> hvad bruger man i dag???

Norton Ghost eller DriveImage fra PowerQuest. (Jeg bruger det
sidste). Vælg de nyeste versioner og specielt hvis du kører NTFS.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 06-10-02 19:25

Foxy wrote:

> [...]
>
> Er det en fordel at dele sine harddiske op i mindre parts.
> Og hvor stor skal man så lave c drevet for at have plads nok??

Hej
Drive Image fra Power Quest er meget velegnet. Hvor stort dit C:
drev skal være afhænger jo af hvad du vil installere/gemme der
ud over Windos. Men til Windows XP skal du nok regne med mindst
4GB. Det dobbelte hvis du vil installere en del programmer i
C:>Programmer, har akriveret dvale osv. Drive Image komprimerer
image'et til ca. halv størrelse af partitionen. Og jo størrer
drev jo længere tid tager det at lave et Image. Men lad være at
lave for mange partitioner. Det ender tit med at størrelsen
alligevel ikke passer helt til det indhold der var planlagt.
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows