GD-lib 1.5 søges !
Fra : Philip Espersen

Dato : 06-10-02 18:41

Hej NG !

Jeg søger version 1.5 af GD-lib ! Nogen der skulle have det liggende i
gemmerne ? eller ved hvor jeg kan få fingrene i lige præcis den version af
GD-lib !?

/Philip

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 06-10-02 19:00

Jeg ved desværre ikke hvor det findes, men det kunne være dejligt hvis der
fandtes en version med understøttelse af både GIF og PNG, samt TIFF og JPG,
men det er vist ønsketænkning...... Jeg er klar over at PNG er kommet til
pga. patent på GIF formatet men...................

Bo

Fra : Allan E

Dato : 07-10-02 10:00

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> [...]
> men det er vist ønsketænkning...... Jeg er klar over at PNG er kommet til
> pga. patent på GIF formatet men...................

Troels Arvin, som også sommetider er aktiv i denne gruppe, har lavet en rpm
udgivelse at gd med gif-support. Dvs. også med ovenstående formater
http://rpms.arvin.dk/gd-with_gif/
Det forudsætter selvfølgelig at serveren kører linux !

Mvh Allan E

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-10-02 17:52

> [...]
> http://rpms.arvin.dk/gd-with_gif/
> Det forudsætter selvfølgelig at serveren kører linux !

Lyder godt, men er det andre muligheder for os der kører windows ?

Bo

har GD på noget tidspunkt understøttet tiff ?

Fra : Allan E

Dato : 08-10-02 10:37

> har GD på noget tidspunkt understøttet tiff ?

Nej sorry, der var jeg lige hurtig nok.

Mvh Allan E

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-10-02 10:00

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det er vist ønsketænkning...... Jeg er klar over at PNG er kommet til
> pga. patent på GIF formatet men...................

Da det ikke er muligt at tage patent på en algoritme i Europa, er det fuldt
ud lovligt at anvende GIF i Europa. Derfor er der også lavet en patch, som
gør at nyere versioner at gd kan få gif support. Troels Arvin har nogle
rpm-pakker liggende med gd support til php med understøttelse af PNG, JPEG,
WMBP og GIF på
http://rpms.arvin.dk/php/rh72/i686/?describe=php-gd-with_gif#descs

Henrik Olesen
Blue Systems