Mystisk fildelingsproblem
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 06-10-02 16:55

Jeg har BB|ADSL med 2 dynamiske IP'er. (Denne oplysning er nok mindre
væsentlig, da alle fire går fint på nettet).
De fire maskiner er tilsluttet via en Longshine router, og de deler visse
filer indbyrdes via Netbeui protolollen, og samme workgroup.

A: WinXp
B: Win98 SE
C: (Laptop) Win98 SE
D: (Laptop, - den sidst tilkomne) WinXp

Når jeg klikker på "Vis Arbejdsgruppecomputere", har jeg på A, B og C
adgang til alle fire.
Men på D, kan jeg kun se B, C og D. A findes ikke .

Nu har jeg checket og dobbelt checket, men kan ikke finde, hvor problemet
ligger. (Har også prøvet at deaktivere firewalls pa A og D).

Gode råd efterlyses.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Cubus

Dato : 06-10-02 17:57

> [...]
>
> Nu har jeg checket og dobbelt checket, men kan ikke finde, hvor problemet
> ligger. (Har også prøvet at deaktivere firewalls pa A og D).

Har du mon oprettet den nys ankomne bruger med password på maskine A?

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 06-10-02 18:34

Den 06/10-2002 klokken 18:56, skrev "Cubus" <cubus@sol.dk>
i <anpq0j$qvk$1@news.cybercity.dk>:

>Har du mon oprettet den nys ankomne bruger med password på maskine A?

Nej, men det er der heller ingen af de andre, der er.
Det har hidtil kørt fint uden.
Er det, fordi jeg kører som administrator på A?
(Det gør jeg forøvrigt også på D).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 06-10-02 20:54

<snip>

> [...]
>
> Nu har jeg checket og dobbelt checket, men kan ikke finde, hvor problemet
> ligger. (Har også prøvet at deaktivere firewalls pa A og D).

XP har vel ikke Netbui, vel ?? *GGG* er jo et kendt problem !!
men du kender jo ip'n !! så brug den i stedet.. er også mere stabilt!

-Leon

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 06-10-02 21:30

Den 06/10-2002 klokken 21:54, skrev "Leon Hulstrøm"
<Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> i
<3da094d4$0$69027$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>XP har vel ikke Netbui, vel ?? *GGG* er jo et kendt problem !!

Nej, XP er ikke "født" med Netbeui, men se

>men du
>kender jo ip'n !! så brug den i stedet.. er også mere stabilt!

Mener du IPX?
Virker den på samme måde som Netbeui, - altså uden IP adresser, og med
Workgroup, og uden at gøre mit interne netværk synligt på WAN'et?

Med venlig hilsen,
Kjeld