Telefonchikane
Fra : Kim

Dato : 06-10-02 16:49

Jeg får flere opkald. Med hemmeligt nummer
Hvor de bare smækker røret på. Jeg ved at telefoncentralen kan se det
Hvem der er
Selv om de trykker *31* eller#31# foran nummeret
Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls
Jeg har min telefon i Telemore

Kim

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-10-02 16:58

> Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls
> Jeg har min telefon i Telemore

Kun med politiets hjælp. Operatøren må ikke oplyse nummeret til private.

--
mvh Kasper

Fra : Jean

Dato : 06-10-02 18:07

Kim skrev:

> [...]
> Selv om de trykker *31* eller#31# foran nummeret
> Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er bare træls

Ja, og hvis du melder det til politiet kan det få konsekvenser for en af
dine venner, som måske bare laver lidt fis med dig...

Mvh Jean

--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!

Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 06-10-02 18:46

> Ja, og hvis du melder det til politiet kan det få konsekvenser for en af
> dine venner, som måske bare laver lidt fis med dig...

OG!!!??? Det er da for meget at lave telefonchikane.
Bare kløg på og anmeld chikanen - det kunne være kammeraten fik en
lærerstreg - hvis det da er een du kender!!

Peder

Fra : Anders D

Dato : 06-10-02 20:29

HVIS du melder det, vil personen som laver det modtage et opkald/et brev
omkring at de har konstateret at dette er foregået.. og at hvis dette
gentager sig efter dags dato, vil personen blive anklaget for chikane

Mvh Anders, som havde telfonfis 2-10 gange dagligt igennem 2 mdr, på alle
tider af døgnet!

Fra : Fischer

Dato : 06-10-02 20:54

> Jeg får flere opkald. Med hemmeligt nummer
> Hvor de bare smækker røret på. Jeg ved at telefoncentralen
> kan se det Hvem der er

Men det må de bare ikke fortælle dig. Din eneste chance er politiet, og jeg
tvivler på at de vil gøre noget hvis der ikke er tale om MANGE opkald om
dagen eller direkte verbale trusler.

Og hvis det er et ikke-registreret taletidsnummer hjælper det heller ikke en
dyt - de kan jo så ikke se hvem nummeret tilhører.

> Kan jeg gøre noget for finde ud af hvem det er. Det er
> bare træls Jeg har min telefon i Telemore

I en periode kan du jo afvise opkald fra hemmelige numre og se om det
hjælper. Men så går du nok glip af nogle opkald.

*Fischer

Fra : Tommy Jo

Dato : 06-10-02 21:48

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> I en periode kan du jo afvise opkald fra hemmelige numre og se om det
> hjælper. Men så går du nok glip af nogle opkald.

Man kunne så lade de afviste opkald gå til en telefonsvarer der fortalte at
man skal vise nummer for at komme igennem.

Det ville i øvrigt være endnu bedre hvis teleselskaberne tilbød en service,
som man selv kunne slå fra og til, hvor opkald der ikke viser numme fik en
talemaskine, der fortalte, at opkaldet ikke kan gennemføres fordi der ikke
vises nummer. Så var det slut med den slags chikane.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-02 21:53

"Tommy Jo" <no@reply.thx> wrote in

> [...]
> ikke viser numme fik en talemaskine, der fortalte, at opkaldet
> ikke kan gennemføres fordi der ikke vises nummer. Så var det

Det ville bare give problemer med rigtig mange legale opkald -
instiutioner og en del firmaer har ofte skjult nummer pga.
omstillingsanlæg og lign. ting på linien. Ekstrabladet har det f.eks.
;)

- men okay, har man problemer med chikane kan man vel undvære et par
opkald...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Leif Neland

Dato : 07-10-02 23:18

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> instiutioner og en del firmaer har ofte skjult nummer pga.
> omstillingsanlæg og lign. ting på linien. Ekstrabladet har det f.eks.

Det er ikke noget problem at få vist hovednummeret på en bunke sammenmærkede
linier fra et omstillingsbord. Så hvis teleselskaberne indførte den service,
kunne det være man fik rystet en del formummede numre ud af skabet...

Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-02 16:45

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> wrote in

> [...]
> teleselskaberne indførte den service, kunne det være man fik
> rystet en del formummede numre ud af skabet...

Det kunne være - og det ville IMHO være dejligt, hader "skjult
nummer" opkald (Jeg afviser dem ofte hvis jeg ikke lige gider
snakke...)