Bach Rescue Remedy
Fra : Mette Jensen

Dato : 06-10-02 16:32

Hej!
Som nævnt i en anden tråd, gik det ikke så godt sidst vi var på udstilling.
Muffe - der ellers ikke er bange for noget - var noget umulig.
Jeg vil gerne have hende med i Odense, men er nervøs for at hun kan huske
den dårlige oplevelse fra sidst.
Derfor vil jeg gerne gøre noget for at berolige/ "af stresse" hende.
Flere af jer nævner Bach Rescue Remedy som en mulighed.
Men hvor meget skal man give? Er der evntuelt et andet blomster medicin der
ville hjælpe bedre?

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 06-10-02 17:54

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Flere af jer nævner Bach Rescue Remedy som en mulighed.
> Men hvor meget skal man give? Er der evntuelt et andet blomster medicin

Hej Mette.

Du kan læse om Bach's Rescue Remedy her:

http://www.bachcentre.com/centre/38/rescue.htm

....og også om de andre produkter.

Men kan give dråberne i maden eller i kattenes drikkevand, men jeg aner ikke
hvor meget eller hvor længe, så jeg havde planer om at stille nogenlunde
samme spørgsmål, som du er kommet med Jeg vil jo gøre forsøget med
Sofus, når vi skal til Odder.

Jeg har også hørt at nogle (f.eks. i forb. med udstilling) giver dråberne
incl. lidt vand med en eengangssprøjte (i kattens mund altså) ca. 20 min.
inden katten udsættes for stress. I mit tilfælde vil det være inden
dyrlægekontrollen (altså hjemmefra) og inden han skal til bedømmelse. Men
jeg har ingen anelse om, hvad der fungerer bedst og vil også være glad for
at
høre lidt om andres erfaringer. Og også hvor mange dråber man skal give ad
gangen.

Mange hilsner
Katrine
http://beydana.tripod.com

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-10-02 21:36

Den flaske RR man køber er koncentreret og der er lidt alkohol i
(holdbarhed) så den lugter og smager ikke så
godt, man blander så 2-4 dråber af RR i en 30 ml. flaske
som fyldes med kildevand. Den blanding giver man så
3-4 dråber af, enten i munden eller man kan komme det
på det udvendige af øret, eller blande det i deres drikke-
vand. Med "nervøse" katte i forbindelse med udstilling
ville jeg give det hjemmefra, tage blandingen med og
give igen 15-20 min. før bedømmelse. Den ublandede
RR kan gives i munden, men vær forberedt på at katten
ikke vil synes om det på grund af lugt og smag, men man
kan godt komme et par dråber på hvert øre.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 07-10-02 09:18

Hej
Måske er min Midas lidt sær
Men jeg gav ham dråberne direkte fra flasken, der er en dråbetæller på låget
så det er det letteste, Midas synes vist ikke at det smagte grimt, han
slabrede det i hvert fald i sig uden problemer. Jeg ved ikke hvor mange
dråber han fik, men jeg gav ham to portioner om søndagen da jeg ikke synes
at virkningen var god nok om lørdagen.
Hilsen Vibeke