Skærme
Fijala 3554
Skærm slukker pludselig under brug.
Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-10-02 16:08

Hej,
Jeg ved ikke om spørgsmålet hører hjemme her eller i grafikgruppen,
men nu prøver jeg her:

Har nu to gange været ude for, at min Eizo FlexScan F55S slukker,
mens jeg er igang med at bruge computeren. Den slukker som lyn fra
en klar himmel og går i dvale, ligesom når computeren slukkes på normal vis.
Kan kun tænde for skærmen igen ved hårdt og brutalt at slukke for computeren
og tænde den igen.
Er det skærmen eller kortet? Får skærmen pludselig en (forkert) besked fra computeren,
om at den skal slukke, eller er det noget den selv finder på?
For meget varme?

Er der nogen, der kan hjælpe ?

Computeren er et par måneder gammel: P4 2 GHz, 1 GB Ram, GeForce 3.
Skærmen er noget ældre ca. 3½ år.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : FC

Dato : 10-10-02 04:15

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message
> [...]
> For meget varme?
>
> Er der nogen, der kan hjælpe ?
>
> Computeren er et par måneder gammel: P4 2 GHz, 1 GB Ram, GeForce 3.

Jeg havde samme problem. Det forsvandt da jeg afmonterede siderne på
kabinettet. Så jeg konkluderede, at det var et varme problem.

Du kan jo prøve det samme.

I øvrigt kurerede det problemet, at jeg sidenhen skiftede køler.

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Schroeder

Dato : 10-10-02 01:10

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse news:uT_o9.318$K82.2354@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Du kan jo prøve det samme.
>
> I øvrigt kurerede det problemet, at jeg sidenhen skiftede køler.

Ok tak, men skiftede køler hvor ?
Kim

Fra : FC

Dato : 10-10-02 16:24

> "FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> Ok tak, men skiftede køler hvor ?
> Kim

På CPU'en til en alpha-papst kombination.

Frederik