ASUS p4s8x atx SATA???
Fra : Silverspoon

Dato : 06-10-02 16:12

jeg ved at Sata er - seriel ATA med en dataoverførsel på ca 150 mb/s, men
kræver det en adapter til en alm HD?
Og kan en IDE HD overhovedet levere så mange data?

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 06-10-02 17:21

"Silverspoon" <silverspoon@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ved at Sata er - seriel ATA med en dataoverførsel på ca 150 mb/s, men
> kræver det en adapter til en alm HD?

Ja

> Og kan en IDE HD overhovedet levere så mange data?

Ikke pt nej, da der endnu ikke er kommet nogleSATA diske på markedet.. Der
er ingen forskel på SATA150 og ATA130 , de kører omtrent lige stærkt. Det
betyder dog ikke der ryger 133/150 mb igennem kablet og igennem bussen

Det bliver straks mere spændende når vi får SATA 300 og SATA 600, så kører
de stærkt

VH
Peter

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 12:59

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message

> Det bliver straks mere spændende når vi får SATA 300 og SATA 600, så kører
> de stærkt

Hmmm... Der er da endnu ikke nogen diske på markedet der kan mætte
båndbredden på en UDMA/66 eller hvad?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120