|
| Problem med Accton switch der "fryser" Fra : Martin Liversage |
Dato : 25-02-01 02:22 |
|
Netværk: Jeg har forbundet tre pc'ere i et netværk med en ny Accton
CheetaSwitch Workgroup-3008A. De tre pc'ere har 10/100 Mb/s netkort (SMC og
RealTek) og forbinder til switchen med 100 Mb/s. En Cisco router er også
tilsluttet med 100 Mb/s. To af pc'erne kører Windows 2000, mens den tredje
kører Windows NT 4. Hver "dims" har sin egen port på switchen.
Problem: Når jeg overfører store mængder data fra den ene Windows 2000
computer til den anden (kopiering af filer) så afbrydes alle
netværksforbindelser pludselig. Dette sker som regel efter få minutters
dataoverførsel. Aktivitetslysene på switchen fortsætter med at blinke, men
der er absolut ingen forbindelsen mellem noget af det tilsluttede udstyr.
Den eneste måde hvorpå jeg kan reetablere netværksforbindelsen er ved at
reboote switchen. Jeg har prøvet at flytte rundet på tilslutningerne til
switchen og genstartet computere, men kun en genstart af switchen
genetablerer forbindelsen.
Det lader umiddelbart til at være et problem med switchen som jeg lige har
anskaffet, men inden jeg går så langt som til at returnere den vil jeg godt
sikre mig at problemet ikke ligger et andet sted i mit system. Jeg har
prøvet at tvinge alle netkort til 100 Mb/s halv duplex i håb om at der kunne
være kludder med fuld duplex, men det har ikke fået problemet til at gå væk.
Er det nogen som har erfaringer med en switch som pludselig ikke virker og
kræver en genstart selv om lysdiodernes blinkende mønstre ser fine ud?
--
Martin
e-mail: martin @t liversage d0t com
| |
Ruben Hesselbæk (26-02-2001)
| Kommentar Fra : Ruben Hesselbæk |
Dato : 26-02-01 09:55 |
|
Jeg har haft det samme problem med en Accton ES3024C, som vi har brugt til
vores computertræf.
Problemet kunne ikke relateres til nogle porte/netkort.
Den gik også ned under hård belastning. Jeg fik tilbudt at få den byttet til
en ny, så kontakt din forhandler.
Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk
"Martin Liversage" <spammers@go.die> wrote in message
news:J6Zl6.17557$TL6.948668@news000.worldonline.dk...
> Netværk: Jeg har forbundet tre pc'ere i et netværk med en ny Accton
> CheetaSwitch Workgroup-3008A. De tre pc'ere har 10/100 Mb/s netkort (SMC
og
> RealTek) og forbinder til switchen med 100 Mb/s. En Cisco router er også
> tilsluttet med 100 Mb/s. To af pc'erne kører Windows 2000, mens den tredje
> kører Windows NT 4. Hver "dims" har sin egen port på switchen.
>
> Problem: Når jeg overfører store mængder data fra den ene Windows 2000
> computer til den anden (kopiering af filer) så afbrydes alle
> netværksforbindelser pludselig. Dette sker som regel efter få minutters
> dataoverførsel. Aktivitetslysene på switchen fortsætter med at blinke, men
> der er absolut ingen forbindelsen mellem noget af det tilsluttede udstyr.
> Den eneste måde hvorpå jeg kan reetablere netværksforbindelsen er ved at
> reboote switchen. Jeg har prøvet at flytte rundet på tilslutningerne til
> switchen og genstartet computere, men kun en genstart af switchen
> genetablerer forbindelsen.
>
> Det lader umiddelbart til at være et problem med switchen som jeg lige har
> anskaffet, men inden jeg går så langt som til at returnere den vil jeg
godt
> sikre mig at problemet ikke ligger et andet sted i mit system. Jeg har
> prøvet at tvinge alle netkort til 100 Mb/s halv duplex i håb om at der
kunne
> være kludder med fuld duplex, men det har ikke fået problemet til at gå
væk.
>
> Er det nogen som har erfaringer med en switch som pludselig ikke virker og
> kræver en genstart selv om lysdiodernes blinkende mønstre ser fine ud?
>
> --
> Martin
> e-mail: martin @t liversage d0t com
>
>
>
| |
|
|