MS Windows
briani 27239
Forudfyldt reg-key
Fra : Henning

Dato : 06-10-02 13:47

I forbindelse med serieinstallation af Win XP Corp. ed., kunne det
være rart, at feltet med registreringsnøglen var forudfyldt. Det er
samme key der bruges hele vejen igennem. Jeg har set det på
OEM-installationer, hvor softwaren er pre-installeret?
Hvilken ini/inf-fil skal ændres, inden der brændes en ny kopi af
skiven?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BOH

Dato : 06-10-02 23:38

Henning wrote:
> [...]
> samme key der bruges hele vejen igennem. Jeg har set det på
> OEM-installationer, hvor softwaren er pre-installeret?

Så skal du kigge lidt på unattended installation.

Man indføjer punktet ProductID="xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx"
i winnt.sif.
Kan evt. genereres vha. Setup Manager,
som du finder under SUPPORT\TOOLS\deploy.cab på installations din Win XP CD.

--
Mvh Morten

Fra : BOH

Dato : 06-10-02 23:48

BOH wrote:
(snip..)
> som du finder under SUPPORT\TOOLS\deploy.cab på installations din Win
> XP CD.

Kig i ref.chm som også ligger i deploy.cab

--
Mvh Morten

Fra : Henning

Dato : 07-10-02 21:20

On Mon, 7 Oct 2002 00:48:23 +0200, "BOH" <no@mails.thanx> wrote:

>BOH wrote:
>(snip..)
>
>Kig i ref.chm som også ligger i deploy.cab

Æv, a ka' it' hit ud af'et...

Har kørt setupmgr.exe, forudfyldt key'en, og fået en unattended.txt.
Denne er omdøbt til winnt.sif, og den tilhørende unattend.bat er
automatisk kopieret til winnt.bat.
De ligger begge i roden af cd-skiven... men så sker der ikke mere?
Er det ikke meningen, at jeg blot booter op på skiven som normalt?

Min winnt.sif ser sådan ud:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=ProvideDefault
OemPreinstall=No
TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=105

[UserData]
ProductID=xxxxx-xxxxx osv - jeg skriver ikke nøglen her
FullName=""
OrgName=""

[TapiLocation]
CountryCode=45
Dialing=Tone

[Identification]
JoinWorkgroup=Arbejdsgruppe

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BOH

Dato : 08-10-02 23:36

Henning wrote:

> [...]
> De ligger begge i roden af cd-skiven... men så sker der ikke mere?
> Er det ikke meningen, at jeg blot booter op på skiven som normalt?

Dengang jeg prøvede det, må jeg indrømme at jeg havde sif-filen på en
floppy.
Da jeg kunne se at den havde bootet på CD, satte jeg disketten i, det
virkede ihvertfald.
Men det må også kunne lade sig gøre, med sif'en på CD'en.
Det er bare lige hvor'n?

Jeg har iøvrigt anførselstegn omkring min kode ProductID="xxxx-xx...-xxxx",
men det er garateret ligemeget.

--
Mvh Morten

Fra : Henning

Dato : 09-10-02 11:18

>Dengang jeg prøvede det, må jeg indrømme at jeg havde sif-filen på en
>floppy.

Så ser det ud til at lykkedes. Jeg fandt løsningen på
http://www.hytekcomputer.com/Articles/XPInstall/5.shtml via Google.
Min primære fejl var, at jeg ikke havde lagt winnt.sif i
I386-kataloget.
Dvs. kør setupmgr.exe, gem filen som \I386\winnt.sif, slet
unattend.bat og winnt.bat, de skal alligevel ikke bruges.

>Jeg har iøvrigt anførselstegn omkring min kode ProductID="xxxx-xx...-xxxx",
>men det er garateret ligemeget.
Jeps, der skal ikke være anførselstegn.

Henning
hsb(at)image.dk