nyt bundkort med intel chipset ?
Fra : testpersonen

Dato : 06-10-02 13:36

Hejsa ng...

Hva vil i foreslå mig og købe af mobo ?
Jeg har følgende krav..
skal kunne bruge mine ddr2700 twinmos ram (gerne i 2100 mode)
og skal kunne bruge min p4 2.0 (400fsb heder den vist)

mit nuværende skod mobo er et asus p4s333 (det kender alle vist efterhånden)
og jeg vil da gerne have asus igen men jeg har også lyst til og prøve et
andet kendt mærke.. men det skal være med intel chipset på !

testpersonen

Fra : Hans

Dato : 06-10-02 14:20

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> efterhånden) og jeg vil da gerne have asus igen men jeg har også lyst
> til og prøve et andet kendt mærke.. men det skal være med intel

MSI 845PE-Max2 med onboard audio
eller
845PE-Max2-FIR med onboard audio, Gb Lan og Firewire.

--
mvh, Hans

Fra : testpersonen

Dato : 07-10-02 19:31

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message
> "testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message
> MSI 845PE-Max2 med onboard audio
> eller
> 845PE-Max2-FIR med onboard audio, Gb Lan og Firewire.

Har du selv prøvet de boards ? jeg købte nemlig det jeg har pga nogle sagde
det det nye og smarte...
og det har jeg fortrudt.. godt nok er der intel chipset på meeen :) jeg
kunne godt tænke mig et board som nogle har afprøvet :)

Testpersonen

Fra : Hans

Dato : 07-10-02 19:47

> [...]
> og det har jeg fortrudt.. godt nok er der intel chipset på meeen :) jeg
> kunne godt tænke mig et board som nogle har afprøvet :)

Jeg har samlet en maskine med 845PE-Max2-FIR og den eneste forskel på den og
min egen med et 845E-Max2-BR er, at den nye maskine kørte hurtigere. Der har
ingen negative episoder været undervejs.

Jeg kan udmærket godt forstå din skepsis, da det altid er en chance at tage
når man kaster sig ud i hardwarefabrikanters revision 1.0 modeller, men min
erfaring med MSI har kun været positive når det drejer sig om
Intelbestykkede bundkort uanset revisionsnummer.

--
mvh, Hans

Fra : testpersonen

Dato : 07-10-02 20:08

> [...]
har
> ingen negative episoder været undervejs.

Jeg kan ikke finde nogle af dem på edbpriser.. hvor har du købt dem henne ?
De ser begge meget lovende ud når man ser specs. på deres hjemme side...

TEstpersonen

Fra : Hans

Dato : 07-10-02 20:14

> Jeg kan ikke finde nogle af dem på edbpriser.. hvor har du købt dem henne
?
> De ser begge meget lovende ud når man ser specs. på deres hjemme side...

Det varer nok et par uger inden de kommer ud til forhandlerne, så du skal
lige væbne dig med lidt tålmodighed.

Jeg har kontakt med selve importøren, så derfor er jeg lidt på forkant.

--
mvh, Hans

Fra : testpersonen

Dato : 07-10-02 20:18

> Det varer nok et par uger inden de kommer ud til forhandlerne, så du skal
> lige væbne dig med lidt tålmodighed.
>
> Jeg har kontakt med selve importøren, så derfor er jeg lidt på forkant.

Ej hvor groft :) så har jeg jo bare glemt dem når de kommer :)

Testpersonen

Fra : Hans

Dato : 07-10-02 20:26

> Ej hvor groft :) så har jeg jo bare glemt dem når de kommer :)

Det er præcis derfor man har "gule lapper", og der kan sidde rigtig mange på
kanten rundt om skærmen.

--
mvh, Hans

Fra : Sean Pedersen

Dato : 08-10-02 15:10

> [...]
> erfaring med MSI har kun været positive når det drejer sig om
> Intelbestykkede bundkort uanset revisionsnummer.

Hej

Vil det sige, at der kan være hardwaremæssig forskel på et bundkort, jeg
køber i dag
og et jeg køber om en måned? Jeg planlægger nemlig at købe et Asus P4PE.

Hilsen
Sean

Fra : Hans

Dato : 08-10-02 15:59

"Sean Pedersen" <seanp@kolibrinet.dk> wrote in message

> Vil det sige, at der kan være hardwaremæssig forskel på et bundkort,
> jeg køber i dag
> og et jeg køber om en måned? Jeg planlægger nemlig at købe et Asus
> P4PE.

I princippet ja, men kun i de tilfælde hvor det viser sig at der er
problemer med den første release. Jeg ved ikke hvordan det ser ud for Asus i
dag, men før i tiden var det ikke usædvanligt at der kom flere
hardwarerevisioner inden for de første halve år. Det er selvfølgelig ikke så
rart for dem som købte de første, men omvendt er det jo godt nok at fejl
bliver rettet så hurtigt som muligt.

Jeg bruger MSI, ikke fordi jeg ikke har adgang til andre fabrikater, men
udelukkende da jeg efter et skift fra Asus for ca. 3 år siden ikke har
oplevet problemer med deres produkter. De som bruger Asus er ganske givet
godt tilfredse, og der er da også nogle features på Asusboards som ikke
findes på de tilsvarende MSI produkter, men i min prioriteringsliste kommer
stabilitet, kontinuitet i produktionen og fravær af fejl i første række.

--
mvh, Hans

Fra : Sean Pedersen

Dato : 09-10-02 15:48

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> rart for dem som købte de første, men omvendt er det jo godt nok at fejl

Mange tak for svaret

Hilsen
Sean