P4S8X igen igen
Fra : grubben

Dato : 06-10-02 11:04

Hej
Lige en P4S8X gruhistorie .

Samlede pc af P4S8X, P4 2,4 ghz , 2 x 256 PC 2700 Samsung ( anbefales af
ASUS ) samt Ibm HD og Asus Gf4 ti 4200 I et Chieftech fulltower .
PC ville IKKE køre, genstartede spontant.
Smed det i hovedet på Midtdata , og fik en regning på 200 kr. da de IKKE
kunne finde fejl på MB .
Satte det i igen , det skoddede stadig , efter diverse forsøg på at finde
fejl uden held , lod jeg midtdata teste hele pc ( på teknikkerløn)
Jeg får så PC tilbage 16 DAGE SENERE . ( i onsdags )
De havde skiftet MB 3 gange , da der var fejl på det 1. samt også den næste
.. ( fint nok for så fik jeg da mine 200 kr. tilbage ) ram var skiftet , samt
jeg skulle betale 100 kr. for at få ombyttet PSU til en 400 W , med den
forklaring at netop DET MB skulle have mere strøm ?????
Det udløste så en regning på ialt 450 kr.
Jeg belastede så PC meget , for at se om den skabte sig igen , den klarede
test uden at reboote , så nu var alt vel som det skulle
.................NEEEEEEEEEEEJ , gu er det ej , skidtet kan stadig finde på
at genstarte , f.eks.når et spil skal stare op, og i den forbindelse spinner
Cdrom op.
Alt er default i Bios , cdrom er IKKE problemet , samt har prøvet med andet
GF 4 ti 4200 ( Triplex)
Derudover kan mit elskede gamle Rogue Spear ikke køre på pc , grafikken
ryster og opfører sig sært , men det er nok en anden sag ??
Vil have andet MB i PC , tror ikke det skal være ASUS eller Sis chipset.
Synes ikke at kunne finde andet end Soltek SL-85erv der så understøtter pc
2700 ????
Nogen der har erfaring med netop det kort ???
Ellers er jeg åben for foreslag.
MvH Grubben

Fra : Nicolai

Dato : 06-10-02 12:07

Kan kun sige at når du forhåbentlig en dag får et der virker, så er det guf.
Jeg KAN ikke få mit til at crashe.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-02 13:32

Køb dig et Asus P4PE 845PE

Istedet og lad være med at spare de få hundre kroner ved at købe noget med
sis chipset, det kan jo blive dyrt som du har erfaret.

Mvh. M.H

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 06-10-02 15:21

"Marianne" <Hejsa no spam> skrev i en meddelelse
> Køb dig et Asus P4PE 845PE
>
> Istedet og lad være med at spare de få hundre kroner ved at købe noget med
> sis chipset, det kan jo blive dyrt som du har erfaret.
>
> Mvh. M.H

P4S8X stinker, sådan er det bare. Tjek op på det på www.asusboards.com

Men ja, et P4PE fra Asus fungerer perfekt. Fik mit i fredags og den er 100%
stabil. Har dog ikke været igang med at lege med ram eller noget endnu, men
det kommer. Får god score i 3dmark og IDE bussen er frygtelig hurtig. Noget
hurtigere end mit Abit KT7 RAID selvom de begge var ATA100.

Dejligt kort

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 06-10-02 21:06

kan du bevise din påstand Marianne ?????
- at sis er dårligere end andres ????
- hvor har du dine "påstande" fra ????

johnny

Fra : Soren Juul Moller

Dato : 07-10-02 07:53

"*** Johnny 2000 ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message
> kan du bevise din påstand Marianne ?????
> - at sis er dårligere end andres ????
> - hvor har du dine "påstande" fra ????
>
> johnny

Jeg ville lige fortælle jeg efterhånden har installeret 8 styks P5S533, alle
med P4NW2 2.26GHz, uden at en eneste af maskinerne havde problemer. En
enkelt af maskinerne havde samme symptom som nogen beskriver her. Det viste
sig at være et løst ben i den molex der sættes på bundkortet og som følge
heraf fik CPU'en ikke nok strøm. En af maskinere er OC'ed og her var det
nødvendigt at uppe VCore med 0.05V. Jeg har flere gange set folk spørge om
man skal tilslutte hele 3 gange power til bundkortet - og JA, det skal man.
Vigtige faktorer er: En ordenlig PSU, helst 340W+. Ordentlig airflow gennem
kabinet, dvs 2-3 80mm blæsere. Kølepasta mellem CPU og CPU fan, jeg bruger
Arctic Silver III.

At sige SiS645DX chipsettet er så meget dårligere end andre er vist mere
fordomme end så meget andet. Der er flere der har bundkort med SiS end der
er med Intel chipsets, simpelthen fordi SiS baseret bundkort er billigere -
og fordi SiS kom først med DDR333 og ATA133 og FSB533 o.s.v.. Ser man i
diverse newsgroups, så er der da flere der har problemer med P4B533-x end
der er folk der har problemer med P4S533, ikke?
Ok... P4S8X har problemer og det har P4S333 også. Men sådan er det desværre
altid med første generation af ny teknologi og det gælder såmænd både Intel
og SiS baseret bundkort. Det bedste er som altid at vente med at købe et
bestemt bundkort til man har set om det er et problem-kort.

Fra : DK5500

Dato : 06-10-02 14:32

Hej

Det var MidtData der fra råede mig at købe board
med SIS chipset, da det simpelthen var for dårligt.
Så jeg købte så et med intel chipset istedet og det kører
bare kanon (Asus P4B533-E/L/1394 ATX)

--
Fynboen
DK5500@stofanet.dk