Kan I hjælpe mig med at svare på et spm. o~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 06-10-02 10:34

Hej!

Jeg har problemer med at installere XP på en maskine!

XP installationen kommer ikke igang - tror den stopper efter den dtekterer
hardware!

Jeg har prøvet meget forskelligt, men jeg tænkte på om det kunne hjælpe at
flashe BIOS'en?

Producenten er www.dfi.com -
Når jeg går ind på motherboard modelen under downloade drivers
kan jeg se, at der er adskillige updates og revisioner

Spørgamål 1:
Ok, på motherboardet er der printet: AK 75 Rev. A1

På sitet er der listet:
AK 75 AL
AK 75 EC

Men der er ikke et modelnummer som KUN hedder AK75 - jeg ved ikke om det har
en praktisk betydning ????

Spørgamål 2:
En anden ting jeg spekulrer meget på er:
Hvad står Rev A1 for, som er trykt på boardet?

Spørgamål 3:
Når der er 9 updates af forskellige datoer, vil den nyeste upgrade så løse
de forrige problemer... altås kan man bare køre den nyeste... eller skal man
køre alle 9 updates!

Håber nogen kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Christian Thorsen

Fra : JSM

Dato : 06-10-02 11:02

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:anp039$fl1dl$1@ID-139211.news.dfncis.de...
> [...]
> AK 75 AL
> AK 75 EC
>
> Men der er ikke et modelnummer som KUN hedder AK75 - jeg ved ikke om det

Ja det kan det godt have. Du bør være 110% sikker på at den bios du lægger
ind er den der passer til dit board. Kan du ikke under opstart se det fulde
modelnavn. Det plejer at stå øverst i venstre hjørne
Din PC skulle vel aldrig være lavet hos Win Computer ? I så fald kan du på
deres hjemmeside www.win-pc.com under tracking taste PC'ens serienr. ind og
få en liste over hvad de har sat i maskinen.

> Spørgamål 2:
> En anden ting jeg spekulrer meget på er:
> Hvad står Rev A1 for, som er trykt på boardet?

Blot at det er revision (version) A1. Hvis de senere opdaterer boardet kunne
der jo så komme en rev A2 etc.

> [...]
> de forrige problemer... altås kan man bare køre den nyeste... eller skal

Du skal blot køre den nyeste.

mvh
Jesper

Fra : Frederik Sunne

Dato : 06-10-02 11:02

> [...]
> hardware!
>
> Jeg har prøvet meget forskelligt, men jeg tænkte på om det kunne hjælpe at

- Måske, det er jo ikke til at sige, men jeg tror det ikke...

> [...]
> kan jeg se, at der er adskillige updates og revisioner
>
> Spørgamål 1:
> Ok, på motherboardet er der printet: AK 75 Rev. A1

- Jeg vil skyde på den for, altså den med AL. Men du må maile fabrikanten.
Såfremt du opgraderer med en forkert
- BIOS bin fil, så dør dit motherboard og det kan ikke betale sig at sætte
en nye BIOS chip i. Men nogle upgrade programmer
- detekterer sig om det er en kombatible bin fil som du er ved at uploade
til chippen. Men når man flasher BIOS kan man ikke være
- for forsigtig.

> [...]
>
> Spørgamål 2:
> En anden ting jeg spekulrer meget på er:
> Hvad står Rev A1 for, som er trykt på boardet?

- Det er et revisionsnummer. Fabrikanten laver løbende små rettelser i
motherboardet. Såfremt de finder en lille fejl laver de sikkert
- et board der hedder Rev A2, men det er stadigvæk det samme motherboard.
Dit board lyder som om det er det første generation af dit board.

> [...]
> de forrige problemer... altås kan man bare køre den nyeste... eller skal

- Nej, nej, når du uploader din nye BIOS fil er der ikke "rester" af
tidligere BIOS filer tilbage. Det hele bliver overskrevet. Kør bare den
seneste.

> Håber nogen kan hjælpe mig?

- Håber det var en hjælp...

- Frederik Sunne