Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias affotgrafering m. -digicam
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-10-02 10:05

Hej i Gr.
er der en der har erfaring med at affotografere Dias med Digital
camera (det brygtede Medion)
Jeg har stativ og perleskærm, er der ikke noget om at det er
bedst at zoome ind. Den tager på ca. 1/3 sek., hvis jeg bruger
selvudløser er det meget omstændigt, da den resetter efter hvert
billede, skulle jeg ikke kunne gøre det uden
Billederne skal kun lægges på VCD, og vises på DVD
undskyld den lange sludder, håber at kunne springe over en masse
begynder bommerter
mvh Ebbe

Fra : max

Dato : 06-10-02 11:18

> [...]
> Billederne skal kun lægges på VCD, og vises på DVD
> undskyld den lange sludder, håber at kunne springe over en masse

Hey Ebbe,
Så nu skal vi ikke starte den snak igen, min datter har lige haft
kameraet med på tur - og alle var vilde med det..

Du skal IKKE bruge perleskærm, for kameraet her jo makro
indstilling, så du laver bare en opstilling til makro..

Kamera på stativ manuel focus i macro mode...
dias...
Hvid glas eller plexiglas plade, afmasket så der ikke kommer
lys rundt om dias...
Lyskilde: lampe, diasprojektor eller dagslys..

Så skal det nok blive helt perfekt.. mvh max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-10-02 11:39

On Sun, 6 Oct 2002 12:17:43 +0200, "max" <maxartz@hotmail.com>
wrote:

Klip
> [...]
>lys rundt om dias...
>Lyskilde: lampe, diasprojektor eller dagslys..
>
>Så skal det nok blive helt perfekt.. mvh max

Hej Max, mange tak for hjælpen,
det lyder godt, det vil jeg prøve,
om jeg kan finde ud af
hilsen Ebbe

Fra : Niklas

Dato : 06-10-02 10:35

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:qluvpu4thpbhkoeacf8mep6oh9gn74h0rd@news.stofanet.dk...
> [...]
> Billederne skal kun lægges på VCD, og vises på DVD
> undskyld den lange sludder, håber at kunne springe over en masse

Jeg vil anbefale at droppe ideen med perleskærm og bruge lyskasse i stedet.
Du mister helt og aldeles kontrasten ellers.

Venligst
Niklas

Fra : complex@pc.dk

Dato : 06-10-02 18:00

Samlet pris 40 kr

Denne løsning er næsten for nem:
Diaprojektor og digitalkamera
Vis billedet på et stykke god rigtig god supergodt pap (schoelhammar
fås i tegnebutikker)
Fotografer det billed der kommer
Det bliver pænt rigtigt pænt
Samlet pris ca 40 kr excl kamera og projektor

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-10-02 18:26

On Sun, 06 Oct 2002 11:04:36 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:
klip
Beklager Max,
Jeg har prøvet macro, men jeg må ikke have gjort det rigtigt, det
var ikke godt, og der var ikke falsk lys, ( jeg går ud fra at
macro er det der hedder Close up) , det er ikke uklart, men
farverne er dårlige, 10 cm afstand
Så er perleskærmen bedre,
men jeg vil da også prøve det pap, som Lars omtaler,hvis det er
bedre end skærmen
som i ser, er jeg meget NYbegynder
mvh Ebbe

Fra : max

Dato : 06-10-02 19:14

> [...]
> farverne er dårlige, 10 cm afstand
> Så er perleskærmen bedre,
> men jeg vil da også prøve det pap, som Lars omtaler,hvis det er

Hey Ebbe - du skal naturligvis vælge den rigtige
farve temperatur indstilling på kameraet..
Kunstlys/daglys.. Du har vel stadig brugsanvisningen,
der er det beskrevet,, mvh max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-10-02 10:10

On Sun, 6 Oct 2002 20:13:36 +0200, "max" <maxartz@hotmail.com>
wrote:
klip

>Hey Ebbe - du skal naturligvis vælge den rigtige
>farve temperatur indstilling på kameraet..
>Kunstlys/daglys.. Du har vel stadig brugsanvisningen,
>der er det beskrevet,, mvh max

Hej Max, en kæmpe undskyldning til dig, det virker bare, i
farten havde jeg snuppet en plade af noget forkert materiale,
(plexiglas af teflon uha) , nu er det så godt, at jeg burde sende
dig et billede af mine røde ører
hilsen og tak
Ebbe

Fra : max

Dato : 07-10-02 12:03

> [...]
> farten havde jeg snuppet en plade af noget forkert materiale,
> (plexiglas af teflon uha) , nu er det så godt, at jeg burde sende

(plexiglas af teflon uha) - det ved jeg ikke hvad er... ?
men selvom solen skinner får vi allesammen både røde
næser og ører - yooo, det er pludselig koldt.. rigtig tid
til at lave indendørs projekter ala dit.. mvh max

Fra : complex@pc.dk

Dato : 06-10-02 19:13

On Sun, 06 Oct 2002 19:25:59 +0200, Ebbe Hansen
> [...]

>farverne er dårlige, 10 cm afstand
>Så er perleskærmen bedre,
>men jeg vil da også prøve det pap, som Lars omtaler,hvis det er

Ved det hvide pap er der ikke "grums" det vil sige perler på billedet
Lars (København nord)
complex@pc.dk