MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Overflødige exe-filer ?
Fra : HJK

Dato : 06-10-02 09:56

P.gr.af at Norton kommer med advarsler om et eller andet exe.- program ville
have adgang til nettet installerede jeg Lavasoft. Når jeg scanner med
programmet får jeg at vide, at der f.eks. er 33 running exe filer. Listen
over disse exe filer siger mig ikke rigtig noget. Kan jeg uden risiko slette
hele molevitten - eller har man brug for disse exe-filer i nogle funktioner
?

mvh

Hans Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-10-02 10:24

"HJK" <XoutKaldahl@mail.dk> skrev:

> [...]
>hele molevitten - eller har man brug for disse exe-filer i nogle funktioner

Jeg antager, du mener Ad-aware fra Lavasoft. Jeg har selv brugt det i
lang tid og kender ikke en melding som "33 running exe filer". Du
beordrer den til "scan now". Under skanningen viser den f.eks. "33
Running processes". Det er uden betydning. Når den har scannet færdig,
trykker du "Continue", og du får en liste over den spyware, den evt.
har fundet. Hak alle af og slet!

Jeg har ikke oplevet problemer i den anledning. Skulle det betyde, at
et program ikke længerer kører, hvad jeg ikke har oplevet, så fred
være med det, jeg har ikke noget at bruge spyware til.

Men du kan indstille Ad-aware til at tage backup af det, den sletter.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : HJK

Dato : 06-10-02 10:33

> [...]
> være med det, jeg har ikke noget at bruge spyware til.
>
> Men du kan indstille Ad-aware til at tage backup af det, den sletter.

Tak for svaret
mvh
Hans Jørgen