Måske kan i hjælpe?
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-02 08:58

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=23&tID=43398

Tro vi er gået lost med at gætte der inde ;)

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : Familien Rohde

Dato : 06-10-02 09:06

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse
> http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=23&tID=43398
>
> Tro vi er gået lost med at gætte der inde ;)

For at andre har en chance er herunder gengivet første indlæg fra tråden.
Jeg har forsøgt at hente nummeret fra den angivne FTP - men får ikke adgang.

Mvh. Søren

***

[fra http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=23&tID=43398]

Ja...altså: min far og hans band (min far der synger...) de indspillede den
her sang for en evighed siden (Læs: 1977) - eller rettere sagt:
genindspillede den! Men jeg kunne godt tænke mig at høre den originale
version af den... og min far er ik hjemme! kommer først hjem i morgen aften
:/ så nu spørger jeg jer kloge hoveder i stedet for: hvad hedder den??

jeg snakkede med min far om den igår og kan huske så meget som at det er en
gammel engelsk folkesang! mere ved jeg ik...

i kan høre den her:

ftp://131.164.185.70/

brugernavn: musik
kode: jeg har ingen kode på - bare login =)

det er den .mp3-fil der ligger når i er logget ind! bemærk at den fil der er
lovlig, og hvis ikke den var så tvivler jeg sgu alligevel på at min far vil
sagsøge mig ;)

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-02 09:48

hmm.. ser ud til ftp'en er død, i kan hente den her:
http://www.peet.dk/tmp/AudioTrack%2002%20(range).mp3

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 06-10-02 13:34

Jeg kender den ikke, men den minder da umådelig meget om Gasolin's
"Langebro" (Tror jeg nok den hedder). Men det er måske bare mine ører, der
er skruet skævt på...

Men hvad hed din far's band??

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-02 13:38

> Men hvad hed din far's band??

det er ikke min far, det er ham gutten inde i det forum der skrev det. Og
når man først begynder at lede rundt for at finde den, ja.. så vil man gerne
vide det ;)

Fra : Esben I.

Dato : 06-10-02 22:51

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> Jeg kender den ikke, men den minder da umådelig meget om Gasolin's
> "Langebro" (Tror jeg nok den hedder). Men det er måske bare mine ører, der
> er skruet skævt på...

Uden at ha' hørt pågældende sang, erindrer jegt at "Langebro" er
hugget fra en engelsk folkesang ved navn "London Bridge" eller
sådn' noget..

mvh
Esben    I.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-10-02 13:49

http://www.sarcon.demon.co.uk/engfolk/21/frames/0832-L.htm

--
Venligst
Henrik Nielsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-10-02 14:13

En søgning på "Geordie" i google giver temlig mange forskellige
bud på teksten.
-Og da det åbenbart er en temlig gammel folkemelodi, tør jeg ikke give
noget bud på hvilken der er "rigtig"

Melodien kan findes som .mid og nokia ringetone her:
http://www.minarsas.demon.co.uk/harn/folksongs/geordie.htm

--
Venligst
Henrik Nielsen