MS Windows
briani 27239
WinXP SP1 vil ikke installere
Fra : F.Larsen

Dato : 06-10-02 04:28

Hej

Har hentet netværksversionen (137MB) af WinXP SP1 og efter jeg har startet
installationen og filerne er pakket ud går der ca 5 sekunder og så afbrydes
installationen med "installation of service pack 1 cancled". Det er lidt
forseklligt hvilken dialog man står i når det sker, men jeg har fundet ud af
at det sker efter ca 5 sekunder hver gang uafhængigt af hvad man foretager
sig. Maskinen er ikke på nettet under installationen, hvilket ikke er
nødvendigt ifgl MS web side.

--
Flemming

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 06:34

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> at det sker efter ca 5 sekunder hver gang uafhængigt af hvad man foretager
> sig. Maskinen er ikke på nettet under installationen, hvilket ikke er

Kan det være fordi du har en ulovlig kopi af XP installeret? Hvis din CD-key
starter med FCK kan du ikek installere SP1..

I så fald skal du først ændre din CD-key...

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-10-02 08:48

> [...]
> starter med FCK kan du ikek installere SP1..
>
> I så fald skal du først ændre din CD-key...
>
> Nej han skal gå ud og købe en cd key med
medfølgende software
Kurt

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-10-02 10:15

On Sun, 6 Oct 2002 07:33:35 +0200, "*DrømmeFyren*"
<DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> wrote:

>Kan det være fordi du har en ulovlig kopi af XP installeret? Hvis din CD-key
>starter med FCK kan du ikek installere SP1..
Lyder lidt symbolsk vil jeg sige:)

Fra : F.Larsen

Dato : 06-10-02 11:45

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> wrote in message

> Kan det være fordi du har en ulovlig kopi af XP installeret? Hvis din
CD-key
> starter med FCK kan du ikek installere SP1..

Det er en mulighed, altså at SP1 tror min version er ulovlig, det mener jeg
nu ikke selv, ;=)
Lidt søgning på google afslørede et par interresante artikler om hvordan SP1
kan blokere for installationen, men det er lidt svært at konkludere ud fra
min fejl-meddelelsen om det er det der faktisk sker.

Jeg har dog stoppet en del services - ret mange faktisk - og ændret en del i
standard opsætningen, måske er det her skoen trykker ...

> I så fald skal du først ændre din CD-key...

helst ikke .... :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Madsen

Dato : 06-10-02 14:18

F.Larsen skrev:

> Jeg har dog stoppet en del services - ret mange faktisk - og
> ændret en del i standard opsætningen, måske er det her skoen
> trykker ...

Hvis Cryptographic service ikke kører, så kan det muligvis være
årsagen.

Madsen.

Fra : F.Larsen

Dato : 07-10-02 21:01

> Hvis Cryptographic service ikke kører, så kan det muligvis være
> årsagen.

Den kører ... hmmm ... lidt tyndt sp1 fra microsoft må man sige når den ikke
engang virker på en "lovlig" installation ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Madsen

Dato : 07-10-02 22:00

F.Larsen skrev:

> Den kører ... hmmm ... lidt tyndt sp1 fra microsoft må man sige
> når den ikke engang virker på en "lovlig" installation ...

Ja, det lyder til at mange har problemer med den. Jeg har, indtil
videre, ikke oplevet noget bøvl med den, lige bortset fra at OE er
blevet langsom til at starte. Jeg kan dog se at det samme er sket
på Win2000 efter at jeg har opdateret til IE 6 SP1, så sådan skal
det nok være.

Madsen.

Fra : F.Larsen

Dato : 08-10-02 21:35

> [...]
> blevet langsom til at starte. Jeg kan dog se at det samme er sket
> på Win2000 efter at jeg har opdateret til IE 6 SP1, så sådan skal

Med de seneste services packs er der kommet automatic update som installeres
automatisk også for win2000. Det gælder ikke kun arbejdsstationer men også
servere hvilket jeg absolut ikke bryder mig om....måske lavde de det delay
når man starter op.

Jeg er meget utrilfreds med at jeg ikke kan installare xp sp1 .... skod

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 22:13

F.Larsen skrev:

> [...]
> arbejdsstationer men også servere hvilket jeg absolut ikke bryder
> mig om....måske lavde de det delay når man starter op.

Det kan vel bare slåes fra på samme måde som det kan i WinXP. Det
kunne det her i hvert tilfælde på Win2000 DK SP3.

> Jeg er meget utrilfreds med at jeg ikke kan installare xp sp1 ....
> skod

Ja, det kan jeg da godt forstå. Har du overvejet at formatere
skidtet og installere den første udgave af WinXP og så umiddelbart
efter smide SP1 ind? Det er sikkert mange gange nemmere end at sidde
og lede efter årsagen til at SP1 ikke lader sig installere på din
nuværende installation, og du vil temmelig sikkert også opleve langt
færre problemer med SP1 når den bliver installeret på en frisk
installation af WinXP. Jeg har ikke fortrudt at jeg gjorde det i
hvert tilfælde.

Madsen.