Horror themes
Fra : Peter Holm

Dato : 05-10-02 21:27

Er det ikke overvældende hvor meget temaet fra Profondo Rosso (Goblin) og
Halloween (Carpenter) ligner hinanden? Musikpolitiet....baaabuuuuu!!

Kan nogen iøvrigt anbefale andre Goblin numre der har samme fantastiske
elektrostemning.....jeg gyser.....uhmmm

mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-10-02 22:04

> Kan nogen iøvrigt anbefale andre Goblin numre der har samme fantastiske
> elektrostemning.....jeg gyser.....uhmmm

Jeg har hele soundtracket til Dawn of the Dead og jeg elsker hver en note af
det, jeg har dog et meget nært "forhold" til den film da det er den
gyser/splatter der har sat sit største præg (givet mig et traume) på min
filmkarriere. Så filmen da jeg var omkring 9 - 10 år i 1980 - 81 eller
deromkring... indtrykket var så voldsomt at da jeg mange mange år senere,
faktisk først i halvfemserne, købte "en zombiefilm" på LaserDisc og det rent
tilfældigt viste sig at være den... jeg havde indtil da kun vidst at da vi i
sin tid lejede filmen - lige da man kunne begynde på det - hed den
Rædslernes Morgen (vistnok)... indtrykket havde været så voldsomt at da jeg
blot var få minutter inde i filmen, faktisk der hvor politiet stormer
bygningen med det samme kunne huske hver en detalje og selv som voksen var
det en stor oplevelse at se filmen igen og det har jeg gjort mange gange
siden og hver gang nyder jeg Goblin's soundtrack - det kan varmt
anbefales!... men jeg er ikke kræsen når det kommer til Goblin, jeg synes
mere eller mindre det hele er godt. Den måde at genopleve en film havde jeg
osse med The Omega Man som osse var en fantastisk film at genopleve - den
stemning der var i den film har jeg ikke oplevet siden... jeg har kunnet
huske brudstykker af filmen siden jeg var lille og først med internettets
kommen har jeg langsomt hittet ud af hvad det var for en film og fik den
endelig købt på VHS - gensynet var fantastisk!... synd den ikke er på DVD...
har andre den slags oplevelser med film de har set og glemt for så at få den
at se igen med en nostalgisk følelse i tilgift?

sniper_Nolight

Fra : Peter Holm

Dato : 05-10-02 23:40

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> [...]
den
> at se igen med en nostalgisk følelse i tilgift?

Sjovt nok har jeg præcis samme forhold til Dawn of the Dead aka Zombie.
Jeg husker, at min storebror på sin 15 års fødsesdag havde ønsket sig at
komme ind og se den film i biffen, og jeg var med - jeg var da 11 år. Det
var en meget stor, og meget skræmmende oplevelse. Jeg fatter den dag i dag
ikke, at mine forældre ikke havde lavet lidt research, og fundet ud af hvad
det var vi gik ind til. Jeg købte den for en 4-5 år siden på VHS til min
bror, og vi genså den sammen. Det er en fantastisk film! Jeg har ikke set
den i et par år, men tirsdag har jeg den endelig på min egen filmhylde. Jeg
glæder mig.
Soundtracket kender jeg ikke. Jeg har ikke bidt specielt mærke i det da jeg
så filmen sidst. Men nu hvor jeg har opdaget Profondo Rosso er jeg ikke i
tvivl om, at Goblin er store, og at jeg må dykke dybere ned i det. Derfor er
jeg også meget interesseret i at høre mere om dit Dawn of the Dead
soundtrack - er det noget der måske kunne udveksles?

Mvh
Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-10-02 11:57

> [...]
> var en meget stor, og meget skræmmende oplevelse. Jeg fatter den dag i dag
> ikke, at mine forældre ikke havde lavet lidt research, og fundet ud af

Ja men dengang var tingene anderledes selvom det ikke er forfærdeligt længe
siden... den video man kunne leje dengang - altså med dansk titel og det
hele kunne lejes i vores lokale supermarked - Jeka - jeg kan huske at det
eneste man stort set kunne leje dengang var Trinity brødrene (Bud og
terence) Kung-Fu film med elendig dubbing og så horrorfilm... mange af disse
udlejningskasetter er idag så sjældne at samlere vil give 100-vis afg kroner
for dem.

Jeg købte den for en 4-5 år siden på VHS til min
> bror, og vi genså den sammen. Det er en fantastisk film! Jeg har ikke set
> den i et par år, men tirsdag har jeg den endelig på min egen filmhylde.

Anchor Bay har længe - men vistnok ganske sikkert - en ultimativ Collector's
Edition på DVD på vej så den glæder jeg mig til - har den dog i Director's
Cut på LD men kommer den ultimative DVD skal den købes ASAP!

Jeg
> [...]
> jeg også meget interesseret i at høre mere om dit Dawn of the Dead
> soundtrack - er det noget der måske kunne udveksles?

ja ovenikøbet ganske lovligt da jeg har originalen

hvor i DK bor du - sjældent at møde en der har samme filmsmag som en selv

sniper_Nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-10-02 12:03

Peter Holm escribió / skrev

> Sjovt nok har jeg pr‘cis samme forhold til Dawn of the Dead aka
> Zombie.

Og jeg til Kaninbjerget. Jeg så den til en børnefødselsdag og var skræmt
til døde flere dage efter. Jeg husker at min far måtte give mig en sjus
gammel dansk for at jeg kunne sove om natten. Virkelig ubehagelig
oplevelse!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-10-02 13:23

> [...]
> til døde flere dage efter. Jeg husker at min far måtte give mig en sjus
> gammel dansk for at jeg kunne sove om natten. Virkelig ubehagelig

Ja det kan være en voldsom oplevelse... min søn, da han var syv, kunne så
mange forholdsvis voldsomme film, men da han så ghostbusters 2 måtte han
backe ud... det at hovedspøgelset bortførte en bany var for stærk kost for
ham!

sniper_Nolight