MS Windows
briani 27239
Scripte styring af egenskaber for skærm
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 05-10-02 20:41

Hej

Kan man scripte sig ud af at skifte skærmopløsning?
Jeg skal bruge to scripts:

1)
Skift fra opløsning x til 1280*960 @ 60 Hz.

2)
Skift fra opløsning x til 1600*1200 @ 75 Hz.

Kan ovenstående lade sig gøre?

Mvh
Jesper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-10-02 00:01

Kan ikke gøres med scripts.

Fra : Leony

Dato : 06-10-02 03:23

> Kan ikke gøres med scripts.

Det skulle være let at skifte opløsning med Powerstrip:
http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 06-10-02 11:35

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> Det skulle være let at skifte opløsning med Powerstrip:
> http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Jamen det er da også let
Det løste mit problem.

Dog ville jeg helst kunne scripte mig ud af det så jeg blot kunne køre en
..bat-fil eller lignende så jeg ikke skulle have et ekstra program kørende
som også skal registreres.

Så mit oprindelige spørgsmål er stadig gældende.

Men tak for tippet - bruger det til jeg får den anden løsning.

Mvh
Jesper

Fra : Ole C

Dato : 06-10-02 11:57

Måske dette program bedre lader sig gøre at tilpasse dit formål (?):

http://www.southbaypc.com/FastRes/

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 06-10-02 12:36

"Ole C" <olec@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message

> Måske dette program bedre lader sig gøre at tilpasse dit formål (?):
>
> http://www.southbaypc.com/FastRes/

Interesant program.
Kan godt lide ideen om at den automatisk vælger den højeste frekvens for
hver opløsning, men i mit tilfælde skal jeg faktisk ned i frekvens

Det hele går ud åt mit Matrox G-450 ikke afspiller video vha. DVD-Max
funktionen, hvis min primære opløsning er større end 1280*960@60Hz.

Aner ikke hvad løsningen er - andre kan godt afspille i højere opløsninger -
men dette er en slags work-around...

Tak for svarene.

Mvh
Jesper

Fra : Madsen

Dato : 06-10-02 14:46

Jesper Rasmussen skrev:

> Det hele går ud åt mit Matrox G-450 ikke afspiller video vha. DVD-Max
> funktionen, hvis min primære opløsning er større end 1280*960@60Hz.

Og du har prøvet at stille den ned på 24 bit-farver i stedet for 32
bit f.eks.?

XFUT: <news:dk.edb.hardware.grafikkort> da denne del af tråden vist
ikke har noget med Windows at gøre. Dette indlæg og svar til det vil
havne i ovenstående gruppe.

Madsen.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 07-10-02 17:25

> Og du har prøvet at stille den ned på 24 bit-farver i stedet for 32
> bit f.eks.?

Både og.
Ved 16 bit vil den gerne afspille vha DVD MAX når den primære er
1600*12002@75Hz.

Men den er noget ustabil.
Hvis en film fylder to CD'er og begge lægges i Media Player 8's playlist
afspiller den første og idet den skifter over til den næste vises den ikke.
Den kan også gå i stå med visningen midt i filmen.

Men ved 1280*960@60Hz er visningen perfekt...

Nogen der kender en løsning på dette?

Mvh
Jesper

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 22:32

Jesper Rasmussen skrev:

> Ved 16 bit vil den gerne afspille vha DVD MAX når den primære er
> 1600*12002@75Hz.
>
> Men den er noget ustabil.

Det er også en underlig opløsning.
Nej, spøg til side. Jeg ved hvad du mener. ;)

> [...]
> playlist afspiller den første og idet den skifter over til den
> næste vises den ikke. Den kan også gå i stå med visningen midt i

Underligt. Mit gamle G400 max kunne køre med 1600 x 1024 i 32 bit
og 85 HZ på den primære display mens det sendte en film til tv-et i
fuld skærm og det kørte uden problemer. Jeg husker dog svagt at der
var problemer med en enkelt driverversion på et tidspunkt, hvor jeg
måtte gå ned i 24 bit farver før det virkede, men det skete der jo
heller ikke det store ved at gøre.

> Nogen der kender en løsning på dette?

Du har tjekket om der er kommet en nyere BIOS til kortet, ikke?

Hvis du ikke får et brugbart svar her, så prøv evt. Matrox's support-
forum. De har nogle ret habile supportere.

Madsen.