forløberen til silence of the lambs & Hani~
Fra : Chokmah

Dato : 05-10-02 20:11

http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/epg.asp?media=TV&channel=td2&seldate=0&seltime=1
"En seriemorder er på spil, og politiet står på bar bund. Det eneste
sikre er, at morderen vil slå til igen. FBI-agenten Will Graham er
netop kommet sig over en svær psykisk krise efter at have fanget
massemorderen og kannibalen Hannibal Lecter, og han lader sig kun
modstræbende overtale til at lede morderjagten.

Hans metode er at forsøge at tænke som morderen, og for at komme på
rette spor er han tvunget til igen at opsøge den uhyggelige Lecter.

Manuskript: Michael Mann, efter en roman af Thomas Harris.

Medvirkende: Will Graham: William L. Petersen, Hannibal Lecter: Brian
Cox og Molly Graham: Kim Greist.

Instruktion: Michael Mann."

den er ikke så go som silence of the lambs - men den er nu afligevel
skide go synes jeg - har selv set den en 10-12 gange.

den er på en måde en slags 2 èr hvis man ser filmen som helhed sammen
med ondskabens øjne - men jeg vil nu sieg sammen med morse er det
aftnens bedste bud.

MvH
Chokmah
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-10-02 20:57

On Sat, 05 Oct 2002 21:10:30 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

ja og den er enda lige geninspillet med anthony hopkins
http://us.imdb.com/Title?0289765

mvh

MA

Fra : Chokmah

Dato : 05-10-02 23:44

On Sat, 05 Oct 2002 21:57:13 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>On Sat, 05 Oct 2002 21:10:30 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:
>
>ja og den er enda lige geninspillet med anthony hopkins
>http://us.imdb.com/Title?0289765

FEDEST ..... syret bgyndte lige at hente den paa kaza f*r jeg gik i
denne gruppe / har bogen paa engelsk / men jeg viste sgu ikke at den
var lige blevet genlavet med Hopkins / for det er jo lige det den
mangler for at vaere perfkt - manhunter en go film med middelmaadige
skuespiller men hvor filmen simpelethaend er saa go i sig selv - at de
svigtene skue spiller evner og det nok beskedne beuget !

det er nu sjovt med Hopkins - han er formidabel - men han er mest
Hanibal lektor - ligesom val kilmer altid vil vaere jim morrison i
doors filmen for mig .

MvH
Chokmah

beklager tastatueret paa denne maskine er gaaed kold

Fra : eivind-a

Dato : 06-10-02 03:35

Red Dragon blev vist til premiere surprise i Imperial lørdag den
5.oktober. Den kan varmt anbefales, lever næsten helt op til Silence
of the Lambs

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-10-02 09:33

On Sun, 06 Oct 2002 02:35:14 GMT, eivind@mail.dk (eivind-a) wrote:

>Red Dragon blev vist til premiere surprise i Imperial lørdag den
>5.oktober. Den kan varmt anbefales, lever næsten helt op til Silence
>of the Lambs

Meget store ord!! Men glæder mig også som et lille lam

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:33

>Red Dragon blev vist til premiere surprise i Imperial lørdag den
>5.oktober. Den kan varmt anbefales, lever næsten helt op til Silence
>of the Lambs

hwa fan har den været vist her hjemme ?
jeg hentede den kun på kazza fordi jeg kendte tilten på bogen men
havde lige glemt samenhænget - Nå men så ku det sgu da være man skulle
gå i biffen .- det går jeg nu ellers ikke film skal ses som divX
men jeg var da godt nok inde og se det nye cut af apocalypso now

Bo MM

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-10-02 10:48

Chokmah escribió / skrev

> det er nu sjovt med Hopkins - han er formidabel - men han er mest
> Hanibal lektor - ligesom val kilmer altid vil vaere jim morrison i
> doors filmen for mig .

Og Arnold vil være altid være Terminator og Sly vil altid være Rambo,
Hvilke andre skuespillere bindes uundgåeligt til en af deres roller?

--
Ahora puedes ganar un DVD portátil en www.intercambiodvd.com

Fra : Morbid Angel

Dato : 06-10-02 11:41

On 6 Oct 2002 09:48:08 GMT, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> wrote:

>Og Arnold vil være altid være Terminator og Sly vil altid være Rambo,
>Hvilke andre skuespillere bindes uundgåeligt til en af deres roller?

Clint Eastwood = Dirty Harry
Roger Moore = James Bond

mvh

MA

Fra : T. Liljeberg

Dato : 06-10-02 12:04

On Sun, 06 Oct 2002 12:40:40 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Clint Eastwood = Dirty Harry

Det mener du vel ikke? Han er da også Manden Uden Navn.

Tom

--
Faber quisque fortunae suae.
- Appius Claudius

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-10-02 12:09

Morbid Angel escribió / skrev

> Clint Eastwood = Dirty Harry
> Roger Moore = James Bond

Michael J fox = Marty McFly
Harrison Ford = Indiana Jones

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-10-02 18:40

> Og Arnold vil være altid være Terminator og Sly vil altid være Rambo,
> Hvilke andre skuespillere bindes uundgåeligt til en af deres roller?

Clancy Brown = The Kurgan
Robert Patrick = T2
Charlie Chaplin = The tramp (den slap han *aldrig* væk fra på trods af hans
ufattelige talent)

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-10-02 18:49

> Clancy Brown = The Kurgan
> Robert Patrick = T2
> Charlie Chaplin = The tramp (den slap han *aldrig* væk fra på trods
> af hans ufattelige talent)

*yikes* SIT ufattelige talent skulle der naturligvis stå.

Mark

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-10-02 10:05

Lars Hoffmann skrev:

> Og Arnold vil være altid være Terminator og Sly vil altid være
> Rambo, Hvilke andre skuespillere bindes uundgåeligt til en af deres
> roller?

Alle som har spillet en fantastisk rolle, som folk husker? Eller: Hvis
I mener en rolle, som filmpublikummet aldrig kan sætte sig ud over,
selv når man ser skuespilleren i en helt anden rolle, så mener jeg
personligt, at tråden gør Anthony Hopkins uret, og Eastwood, Fox og
Ford ligeså.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:36

> [...]

>Og Arnold vil være altid være Terminator og Sly vil altid være Rambo,
>Hvilke andre skuespillere bindes uundgåeligt til en af deres roller?

Hmm jaeee ..... det er well rigtigt nok sider lige og ser eller retter
holder en pause i Hearts in Atlantis -

jeg vil nu sige Hopkins kan en del flere ting ind sly & Arnold også
hvor han ikke er hanibal lektor - men det er nu i reglen ret kedelig
at se ham være butler på et engelsk gods - men der nu en anden hvor
han cist er boghandler og har en pennevenider i amerika der kommer til
england for kræft og har en søn - der er han ikke Hanibal - men
stadigt formidabel.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-10-02 15:54

Chokmah skrev:
> [...]
> han cist er boghandler og har en pennevenider i amerika der kommer
> til england for kræft og har en søn - der er han ikke Hanibal - men

Ja, det er nemlig en fremragende film, og det er også først og
fremmest den, jeg tænkte på, da jeg skrev mit anden bidrag. Den hedder
på engelsk 84 Charing Cross Road og er fra 1986 og med Anne Bancroft
og Judi Dench i andre roller.

Jeg kan nu også godt lide flere af hans andre "gentlemanroller" (i
mangel af bedre udtryk; i det mindste danner ordet stærk kontrast til
Hannibal Lecter), f.eks. Resten af dagen, Shadowlands, Legends of the
Fall og Nixon.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-10-02 15:59

Nixon? Gentleman?

Tom

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-10-02 16:07

> Nixon? Gentleman?

Gentleman crook?

--
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 18:27

On Tue, 8 Oct 2002 17:06:48 +0200, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

>Gentleman crook?

nope alle præsidenter gør det sgu holder øje med derres fjeneder det
modsatte det vil være det samme som at påstå mænd ikke onanere

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 18:26

On Tue, 08 Oct 2002 16:58:31 +0200, T. Liljeberg <liljeberg.t@cox.net>
wrote:

>Nixon? Gentleman?

ja det synes jeg faktisk - den giver et helt nyt syn på nixon - jeg
har ALTID siden vitnam krigen og jeg var barn troede at Nixon bare var
et dumt svin man SKULLE hade - men sandheden er jo reelt en anden -
han var jo bare en temligt uheldig præsident og af en skide
republikaner røw at være - så fik han da lukket for vitnam krigen (
der ikke kunne vindes ) p.gr infra strukturern i syd vitnam - nixon
kom til Kina -
Nå jeg kan tale om vitnam i timer når jeg først kommer i gang har
været der 6-7 gange var turist nr 28 de lukkede ind i 91 - så jeg må
heller stoppe før der går helt ot i den - men jeg synes hokins bære
Nixon og gør den til en go dog stadigt meget lang film

jeg viste det egeneligt godt alt det her - men Oliver stone - formår
sgu at sætte gang i en når han gør det godt og haN er virkeligt blevet
go de sidste år jfk er jo også skide go efter man har set den - er der
jo ikke noget fornuftigt meneske der er i tvil om at han ikke blev
skudt af oscar
natural born killer er jo en klasikker
men med Oliver stone var det som han havde nogen mindre værds
komplekser der kommer til udtryg i hans første film der er forsvundet
..... han arbejde godt nok sammen med allan parker på midnight express
tror jeg den heder.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 09-10-02 08:31

On Tue, 08 Oct 2002 19:25:46 +0200, Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> [...]
>go de sidste år jfk er jo også skide go efter man har set den - er der
>jo ikke noget fornuftigt meneske der er i tvil om at han ikke blev

Jeg kan ikke fordrage Oliver Stone film. Jeg foretrækker generelt
film, hvor der forventes lidt selvstændig tankevirksomhed hos
modtageren, og ikke som i Stones film, hvor budskabet bliver bøjet i
meterhøje neonbogstaver, serveret på en sølvbakke og tvangsfodret
langt ned i halsen. Der er simpelthen ikke gjort plads til ens egen
fortolkning, refleksion eller eftertanke.

Tom

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 18:16

> [...]

>mangel af bedre udtryk; i det mindste danner ordet stærk kontrast til
>Hannibal Lecter), f.eks. Resten af dagen, Shadowlands, Legends of the

Nå Ja nixon Nahh den er fanme også go !
men ja Charing Cross Road er fantastisk !
men jeg vil sige det er en ikke stor film - men da jeg sad og så
Hearts in Atlantis i går den er sgu go - også meget en stille stepen
king film - jeg er nu også dybt betaget af den del i usa hvor de
bliver filmet - der er noget hverdags agtigtig uprangene men afligevel
fantastiks over det !

MvH
Bo

Fra : Peter Fleinert

Dato : 06-10-02 12:40

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message >
>snip>
manhunter en go film med middelmaadige
skuespiller men hvor filmen simpelethaend er saa go i sig selv - at de
svigtene skue spiller evner og det nok beskedne beuget !

Der er jeg dog en smule uenig.
Hvad budgettet har været aner jeg ikke, men at kalde Joan Allen, Dennis
Farina, Brian Cox og William Petersen for middelmådige skuespillere, en nok
en smule forkert (IMO). Joan Allen har trods alt været Oscarnomineret tre
gange, så noget talent må hun have. Jeg mener også at William Petersen er en
dygtig skuespiller. Han havde en fin rolle I Mulholland Falls, og gør det
rigtig godt i C.S.I.
Peter.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-10-02 18:24

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> dygtig skuespiller. Han havde en fin rolle I Mulholland Falls, og gør det

....og så er der jo dem af os, der mener, at Brian Cox udfylder rollen som
Hannibal langt mere troværdigt end Hopkins. Hopkins præstation er helt
sikkert mere farverig og tilgængelig, men at påstå, at Brian Cox er
middelmådig, blot fordi han vælger en naturalistisk, underspillet tilgang
til rollen modsat Hopkins' ekspressive freakshow, er skudt helt forbi. Det
er ikke en forskel i evner, så meget som det er en forskel i spillestil.

Brian Cox har måske ikke nogen Oscar med i kufferten, men han har da bl.a.
vundet en Emmy og været nomineret til en Golden Globe. Middelmådig? I think
not!

MVH
Jens

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:51

On Sun, 6 Oct 2002 19:23:47 +0200, "Jens Thomsen" <nobody@home.dk>
wrote:

>...og så er der jo dem af os, der mener, at Brian Cox udfylder rollen som
>Hannibal langt mere troværdigt end Hopkins.

nej nu må du sgu holde op ( ok smag og behag )
menjeg tænker på noget som oscar wild skrev eller sagede en gang :
jeg tror ikke på noget der ikke er fantastisk - hvilket nogenlunde er
den måde hvorpå jeg mener det beskriver de to preformens bedst.

Brian cox som jeg godt nok arldirg har set før eller siden - jow men
han gør det da ok - men reelt spiller han jo kun en bi rolle i
manhunter den bæres af - ham der spiller hovede rollen og modereren.

> Hopkins præstation er helt
>sikkert mere farverig og tilgængelig,

Det er angiveligt en af de 8 bedste skuespillere præstasioner der er
lavet i film historien - kun overgåed af marlen brando der hvor han
sider og læser ts elliot i slutningen af dommedag nu ( imho )

> [...]
>er ikke en forskel i evner, så meget som det er en forskel i spillestil.

ja det kan man da roligt sige jeg anede ikke brian cox var kendt jeg
troede bare han var stand inn ?

>Brian Cox har måske ikke nogen Oscar med i kufferten, men han har da bl.a.
>vundet en Emmy og været nomineret til en Golden Globe. Middelmådig? I think
>not!

ja ja men sådan oplever vi jo tingen så forskeligt og det er jo det
der gør det interesandt at have med andre mensker at gøre !

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-10-02 09:39

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

> ja det kan man da roligt sige jeg anede ikke brian cox var kendt jeg
> troede bare han var stand inn ?

Han optræder i et væld af film, men han ligner ikke sit gamle, mere slanke
jeg længere og er derfor måske ikke så nem at genkende. Jeg har senest set
ham i The Bourne Identity, hvor han spiller en overordnet indenfor CIA. En
lignende rolle spillede han i Long Kiss Goodnight, og så var han da også
lige i fjernsynet i sidste weekend som Mel Gibsons onkel Argyle i
Braveheart.

Cox er primært en bi-rolle-skuespiller. Han fik i øvrigt vistnok tilbudt at
gentage rollen i Silence of the Lambs først, men sagde nej tak.

MVH
Jens

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 18:05

On Tue, 8 Oct 2002 10:38:32 +0200, "Jens Thomsen" <nobody@home.dk>
wrote:

> [...]
>lignende rolle spillede han i Long Kiss Goodnight, og så var han da også
>lige i fjernsynet i sidste weekend som Mel Gibsons onkel Argyle i

jeg har set brav haert men husker ham ikke lige i den !

>Cox er primært en bi-rolle-skuespiller. Han fik i øvrigt vistnok tilbudt at
>gentage rollen i Silence of the Lambs først, men sagde nej tak.

Ok
MvH
BO MM

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:42

On Sun, 6 Oct 2002 13:39:38 +0200, "Peter Fleinert"
<fleinert@whatthefuck.com> wrote:

>Der er jeg dog en smule uenig.
>Hvad budgettet har været aner jeg ikke, men at kalde Joan Allen, Dennis
>Farina, Brian Cox og William Petersen for middelmådige skuespillere,

nej nej de gør det da ok men der ham med overskæg der altid er
gangster hwa så end han heder så ved man bare der er dømt b-film

men der er nu ikke nogen af dem der står foroven der er jodi forster
og Anthony hopkins når de er bedst

> en nok
>en smule forkert (IMO). Joan Allen har trods alt været Oscarnomineret tre
>gange, så noget talent må hun have.

hvad er det hun spiller i filmen jeg kendte ikke nogen af
skuespillerene ved navn ?

>Jeg mener også at William Petersen er en
>dygtig skuespiller.

er det ham med hovede rollen `? ja han er faktisk go !
men jeg kan ikke huske at have set ham i andre roller !

>Han havde en fin rolle I Mulholland Falls, og gør det
>rigtig godt i C.S.I.

jeg gar ikke set nogen af dem - hvad stå c.s.i for ?

Mv
Bo MM

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-10-02 09:27

> nej nej de gør det da ok men der ham med overskæg der altid er
> gangster hwa så end han heder så ved man bare der er dømt b-film

Dennis Farina?

Der er den pudsige historie, at han faktisk oprindeligt var politimand i
Chicago og teknisk rådgiver for Michael Mann på dennes debutfilm, Thief
(Voldens gade, 1981). Mann overtalte Farina til at spille en lille bi-rolle
som gangster og anvendte i øvrigt samtidigt virkelige forbrydere som
politimænd. Det er en rolle, som Farina har levet godt af i mere end tyve
år.

Jeg synes, at Dennis Farina er en glimrende bi-rolle-skuespiller, så jeg er
bestemt ikke enig i, at der ALTID er dømt b-film, når han optræder på
creditlisten. Jeg vil hverken kalde Get Shorty, Out of Sight eller Saving
Private Ryan for b-produktioner.

MVH
Jens

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 18:03

On Tue, 8 Oct 2002 10:26:49 +0200, "Jens Thomsen" <nobody@home.dk>
wrote:

> [...]
>som gangster og anvendte i øvrigt samtidigt virkelige forbrydere som
>politimænd. Det er en rolle, som Farina har levet godt af i mere end tyve

ja ja jeg har set ham i 100 vis af sæbe operaer !

> [...]
>bestemt ikke enig i, at der ALTID er dømt b-film, når han optræder på
>creditlisten. Jeg vil hverken kalde Get Shorty, Out of Sight eller Saving

Njaaa der er da om ikke andet noget beuget bag !
men fremragene vil jeg nu ikke sige de er men nu for jeg også noget
nervøst ved 2 skuspiller tom hanks & Tom Cruise så jeg er uegenet som
dommer !

MvH
Bo MM

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-10-02 22:54

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev:

> [...]
>skuespiller men hvor filmen simpelethaend er saa go i sig selv - at de
>svigtene skue spiller evner og det nok beskedne beuget !

Hvad snakker du om? Den film er perfekt. Der er sgu da ingen
middelmådige skuespillerpræstationer i den. Det er tværtimod Hopkins,
der leverer en middelmådig Lecter. Brian Cox er suverænt skræmmende i
Manhunter, og jeg kan ikke forestille mig, at Ralph Fiennes, som er
alt, alt for pæn til den rolle, skulle kunne nå Tom Noonans Dollarhyde
til sokkeholderne.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Tenzel Kim

Dato : 07-10-02 03:01

Niels Søndergaard wrote:

> Brian Cox er suverænt skræmmende i
> Manhunter, og jeg kan ikke forestille mig, at Ralph Fiennes, som er
> alt, alt for pæn til den rolle, skulle kunne nå Tom Noonans Dollarhyde
> til sokkeholderne.

Nu har jeg endnu ikke fået set Manhunter på trods af at jeg har haft den
på video i flere år (havde en ide om at jeg gerne ville læse bogen først
men gik sådan lidt i stå og kom aldrig videre) men jeg så Red Dragon for
nogle dage siden og personligt syntes jeg Fiennes gør et utrolig godt job.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-10-02 10:19

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev:

> [...]
>nogle dage siden og personligt syntes jeg Fiennes gør et utrolig godt job.

Jamen det er da også indlysende, at en mand med hans udseende må have
problemer med damerne.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-10-02 11:39

> Jamen det er da også indlysende, at en mand med hans udseende må have
> problemer med damerne.

Ralph Fiennes er måske ikke den mest velvalgte til at spille en gut, der
blev kaldt kussefjæs, da han gik i skole.

Han spiller dog, efter sigende, den psykopatiske side af figuren udmærket og
han var da ret ubehagelig som Amon Goeth.

Hvorfor har jeg ikke set Manhunter. Jeg mener, den var vanvittig populær på
video nede i firserne.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 07-10-02 15:04

Niels Søndergaard wrote:

> Jamen det er da også indlysende, at en mand med hans udseende må have
> problemer med damerne.

Nu ved jeg ikke hvordan det er i Manhunter men i Red Dragon er det
ligeså meget et selvskabt problem da han er mentalt forstyrret og ikke
selv føler at han er flot selv om det eneste der er galt egentlig er at
han overlæbe er rimelig fucked up. De fleste af kvinderne på hans
arbejdsplads er egentlig rimelig tiltrukket af ham på grund af hans
muskuløse krop men han selv har et stort problem med hans ansigt.

Tenz.

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:53

On Sun, 06 Oct 2002 23:54:06 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>Manhunter, og jeg kan ikke forestille mig, at Ralph Fiennes, som er
>alt, alt for pæn til den rolle, skulle kunne nå Tom Noonans Dollarhyde

ja jeg har jo kun set filmen - og det en del gange men arldrig i noget
samenhæng stød på de omtalte skuespiller - hvor jeg kan huske det på
nær ham med overskæget og krølleren .... som er meget dårlig.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-10-02 10:43

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> escribió

> ja og den er enda lige geninspillet med anthony hopkins
> http://us.imdb.com/Title?0289765

Er der nogen der har set den og kan sige om den vare lige så lam som
Hannibal eller om den er værd at bruge tid på?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 07-10-02 15:10

Lars Hoffmann wrote:

> Er der nogen der har set den og kan sige om den vare lige så lam som
> Hannibal eller om den er værd at bruge tid på?

Personligt hadede jeg Hannibal men syntes rigtigt godt om Red Dragon som
efter min mening ligger mere i stil med Silence end Hannibal. I
modsætning til Hannibal så er det ikke længere et spørgsmål om at gøre
filmen så splatteragtig som muligt men mere et spørgsmål om at fortælle
en god historie. Kan dog stadig ikke helt måle sig med Silence da
Hopkins stadig overspiller lidt for meget i forhold til hans rafinerede
Hannibal Lecter i Silence og så er der også et par andre småting jeg
ikke syntes helt fungerede så godt som det kunne men på den anden side
så er både Ralph Fiennes og Emily Watson rigtigt gode.

Tenz.

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:56

On Mon, 7 Oct 2002 11:42:41 +0200, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> escribió

>Er der nogen der har set den og kan sige om den vare lige så lam som
>Hannibal eller om den er værd at bruge tid på?

hvis du synes haibal var lam så tviler jeg på du vil have glæde af
nogen film der er udkommet siden 1957 eller hvornrå var det elvis
standsede sin film kariere ??

man skal bare se Hanibal nogen gange .... ok det kræver selvfølig man
er til det ...fra starten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-02 21:03

Chokmah escribió / skrev

> hvis du synes haibal var lam s† tviler jeg p† du vil have gl‘de af
> nogen film der er udkommet siden 1957 eller hvornr† var det elvis
> standsede sin film kariere ??

Jeg spørger netop fordi Silence of the Lambs er en af mine favoritfilm,
men Hannibal fandt jeg ligegyldig, kedelig, selvforherligende og en
masse andre negative tillægsord, men Hannibals (manglende) kvaliteter
har vi vist diskuteret til døde her i gruppen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Chokmah

Dato : 09-10-02 02:37

On 8 Oct 2002 20:02:52 GMT, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> wrote:

> [...]
>masse andre negative tillægsord, men Hannibals (manglende) kvaliteter
>har vi vist diskuteret til døde her i gruppen.

Ok jeg må da også vedkende mig en smule monoman når jeg først har set
mig varm på en sag - hvorfor jeg jo nok må erklære mig som Hanibal
fan i mangel af bedre - og der er da ingen tvil om at silence of the
lambs er bedre ind Hanibal - da en del af dynamiken imelle jodi foster
og Anthony Hopkis Går tabt well i kraft af at Jodi forster ikke er med
i filmen
underligt hun egentligt ikke ville efter som hun ikke til den bedre
del af min erindring har lavet noget der var værd at se efter - men
har mest gjort sig til kende ved at hun til herres pris ikke skulle
have silekone i brysterne - ja ok der er lige kommet den her hvor hun
sider i et rum med sin søn - hun er af en eller anden grund blevet
meget glad for rollen som mor til en dreng ! hvor om også selv har
gjort en anden film der er ok men langt fra fremragene.

MHT den svigten begejstring for anthony hopkins rolle i silence of the
lams slog det mig at det er noget meget dansk - tingene må ikke bliver
for overvældene eller farverige - dansker er jo ikke sentementale de
betrages nærmest som en uartighed - og lidt udmyghed er også bedre ind
pral - men jeg tror også der går noget vigtigt tabt hvis man står af
fordi noget virker for overvældenen - fantastisk .

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-10-02 16:46

Chokmah wrote:

> underligt hun egentligt ikke ville efter som hun ikke til den bedre
> del af min erindring har lavet noget der var værd at se efter

Well, efter at have set Hannibal og set hvor elendig en historie det
egentlig var og hvad man gjorde ved Clarise Starling kan jeg sku godt
forstå hun sagde nej tak til at være med i det makværk.

Tenz.

Fra : Chokmah

Dato : 09-10-02 19:02

On Wed, 09 Oct 2002 17:45:51 +0200, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Well, efter at have set Hannibal og set hvor elendig en historie det
>egentlig var og hvad man gjorde ved Clarise Starling kan jeg sku godt
>forstå hun sagde nej tak til at være med i det makværk.

Hmm ja det kræver jo nok lidt selv ransagelse fra nærværendes side som
jeg har skrevet tidliger når jeg først set mig varm på en sag ( og det
sker sjældent ) så er jeg nok ret ukritisk mht til hvad den sag ellers
måtte komme - hvorfor jeg nok bliver sellektiv døv & blind for de
mindre fine kvaliteter ved sagen i dette tilfælled filmen , jeg er
dybt betaget af Hanibal figuerene - og syens havd der elles måtte
komme på af neunacere fanger mig automatisk.

det er næsten en tanke form for mig .

men sådan har jeg det også med Doors elller jim morrision -
hvis jeg erfarede han havde været til stede ved en konceret i sin tid
ved et ellers ukendt band - så vil jeg nok synes de måtte have et
eller andet der var værd at undersøge.

mht musik danmark - der er Nils Hausgaard og steffen brandt ALT andet
er enten noget lort eller ikke noget særligt.

men jeg er da ikke blind for at andre kan opleve det på en anden måde
- mht red dragon så skulle den ligge i dk.binaer film om en 3 timer ca
- det er et biograf rip så det er kun for dem der absoliut ikke kan
vente.

MvH
Chokmah / Bo M Mogensen

Fra : Brian Nielsen

Dato : 10-10-02 03:07

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentlig var og hvad man gjorde ved Clarise Starling kan jeg sku godt
> forstå hun sagde nej tak til at være med i det makværk.

Tjah, i princippet var det jo mest bogens skyld, ikke Ridley Scotts.

/Brian

Fra : Tenzel Kim

Dato : 10-10-02 05:45

Brian Nielsen wrote:

> Tjah, i princippet var det jo mest bogens skyld, ikke Ridley Scotts.

Til dels. Selv om Jodie Foster vist heller ikke syntes om den drejning
bogen tog mht Starling, så var der en hel del ting fra bogen der ikke
fandt vej til filmen som kunne være med til at gøre filmens drejning hen
mod slutningen til at virke mere troværdig.

Hmm, må vist hellere se at komme i seng. Det var dog en ufattelig
snørklet sætning.

Tenz.

Fra : Simon Pedersen

Dato : 13-10-02 20:45

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message

> "Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, i princippet var det jo mest bogens skyld, ikke Ridley Scotts.
>
> /Brian

Bogen er efter min mening fremragende.

/SaP\

Fra : Brian Nielsen

Dato : 07-10-02 22:57

> den er på en måde en slags 2 èr hvis man ser filmen som helhed sammen
> med ondskabens øjne - men jeg vil nu sieg sammen med morse er det
> aftnens bedste bud.

Det er vel snarere Silence of the lambs der er en 2'er, men sådan er der jo
så meget.

/Brian

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:57

On Mon, 7 Oct 2002 23:57:03 +0200, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

>Det er vel snarere Silence of the lambs der er en 2'er, men sådan er der jo
>så meget.

Nå ja for fan ....han sider jo i spjældet og slipper ud i silence of
the lambs - my mistake