MS Windows
briani 27239
Ny HD.
Fra : Pico

Dato : 05-10-02 19:15

En af mine venner har købt ny HD som jeg har Fdisk'et og
formateret for ham hvorefter han fik den hjem. Den er fat 32.

Det var så meningen at han skulle tage et Image med Driver
Image Pro 5 af den gamle disk, lægge det på den anden disk
i Pc'en og så overføre det til den nye. Da han havde lavet det
og skulle lægge det tilbage på den nye HD ville Driver Image
ikke kendes ved den nye disk. Pc'en og en startdiskette fra
Win 98 fandt godt nok HD'en med rigtige partioner osv.

Jeg troede han gjorde noget forkert så i dag var jeg hjemme
hos ham for at fiske det, men jeg kom til samme resultat,
Driver Image sagde der var noget galt med den nye disk og
anbefalede den blev Fdisket og formateret. Det hjalp ikke
noget, Driver Image ville stadig ikke kendes ved disken.
Så installerede jeg bare Win 98 forfra, ingen problemer.

Der er som sådan ingen problemer, hans PC køre, men
jeg har aldrig før oplevet at Driver Image ikke ville kendes
ved en korrekt klargjort disk og i det hele taget ikke vise den.

Er der nogen der har været ude for noget lignende ?
HD'en er på 30 GB opdelt i 10 og 20 GB.
Pico

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-10-02 19:52

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message
> Der er som sådan ingen problemer, hans PC køre, men
> jeg har aldrig før oplevet at Driver Image ikke ville kendes
> ved en korrekt klargjort disk og i det hele taget ikke vise den.

Kan der have været installeret et drive overlay ala ez bios? Så kan disken
kun findes rigtigt, hvis der bootes fra harddisken selv.

Hvilken fejlmeddelelse skrev Drive Image?

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen