MS Windows
briani 27239
Problem med harddisk
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 05-10-02 19:00

Jeg har haft en computer stående i et stykke tid, og da jeg så ville starte
den op i dag ville den ikke starte op uden bootdiskette, og den lavede et
RAMdrive, og snakkede noget om problem med FAT eller noget i den stil. Jeg
kan ikke formatere c drevet sådan jeg kan starte forfra, nogen idéer til
hvad jeg kan gøre?

På forhånd mange tak!

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-10-02 19:20

On Sat, 5 Oct 2002 19:59:33 +0200, "Jakob Johannessen"
<whisky@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke formatere c drevet sådan jeg kan starte forfra, nogen idéer til

hvis du kan boote på en diskette kan du udføre disse 2 ting i første
omgang

fdisk/mbr

og

sys c:

prøvv derefter en dir c:
for at finde ud af om du overhovedet kan læse fra dit C drev

--
girls and sex
can't beat

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 06-10-02 12:40

når jeg står på c: og skriver fdisk/mbr siger den forkert komando

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-10-02 12:49

"Jakob Johannessen" <whisky@post4.tele.dk> wrote in message
> når jeg står på c: og skriver fdisk/mbr siger den forkert komando

Det er fordi det skal være en windows 98 startdiskette. Findes på
www.bootdisk.com.
Du skal stå på a:\ når du skriver det og der skal måske også værre mellemrum
mellem:
fdisk /mbr

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Henning

Dato : 06-10-02 13:49

On Sun, 6 Oct 2002 13:40:17 +0200, "Jakob Johannessen"
<whisky@post4.tele.dk> wrote:

>når jeg står på c: og skriver fdisk/mbr siger den forkert komando

Der skal være mellemrum efter fdisk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-10-02 19:23

> Jeg har haft en computer stående i et stykke tid, og da jeg så ville
starte
> den op i dag ville den ikke starte op uden bootdiskette, og den lavede et

Hej Jakob,
du kan prøve at se om uret passer inde i bios. Ellers er det nok batteriet
der er gået.
Hvis uret passer og computeren finder disken kan der måske være en virus på
spil.
I det tilfælde kan du prøve at sætte en windows 98 startdisk i maskinen og
skrive
fdisk /mbr

Hjalp det?

Ellers kan du køre fdisk, slette partitionerne og oprette en ny. Derefter
skal den formateres med format kommandoen og så skulle du være klar til at
installere igen.

Hvis det stadigvæk ikke hjælper kan du prøve at finde et
diagnosticeringsprogram fra harddiskproducentens hjemmeside zerofill, fdisk,
format og så geninstallere.

--
mvh Kasper