Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF I & II????
Fra : NFA

Dato : 05-10-02 18:07

hvilken type Compact Flash er mest brugt??
Tager jeg fejl hvis jeg mener det er Type I ?????
Hvis man køber et compact flash kort og der ikk står hvilken type det er, er
det så ikk godt nok type I???

hjælp mig!!!!

Hilsen Niels

Fra : max

Dato : 05-10-02 22:03

> [...]
> Tager jeg fejl hvis jeg mener det er Type I ?????
> Hvis man køber et compact flash kort og der ikk står hvilken type det er, er

Ja - du kan være ret sikker på det altid er
type 1.. IBM microdrive er type 2 og passer
altså ikke tnd i alle kameraer, men det er en
genial løsning, billigere end CF og hurtigere..
mvh max

Fra : Niklas

Dato : 05-10-02 22:17

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:XnIn9.74683$Qk5.3232396@news010.worldonline.dk...

> Ja - du kan være ret sikker på det altid er
> type 1.. IBM microdrive er type 2 og passer
> altså ikke tnd i alle kameraer, men det er en
> genial løsning, billigere end CF og hurtigere..
> mvh max

Jeg må lige rette dig Max.

CF I er hurtigst da det benytter elektronisk registrering
hvorimod CF II er mekanisk og derfor er langsommere
i registreringsprocessen.

Hilsen

Niklas

Fra : max

Dato : 05-10-02 22:38

> Jeg må lige rette dig Max.
>
> CF I er hurtigst da det benytter elektronisk registrering
> hvorimod CF II er mekanisk og derfor er langsommere
> [...]

hey Niklas..
Ok- men nu skrev jeg om Microdrives.. De er hurtigere
en mange CF kort, ifølge de tests jeg har set.. Og indtil
videre er det ret overbevisende i brug.. mvh max

Fra : Niklas

Dato : 05-10-02 22:35

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:FUIn9.74865$Qk5.3236444@news010.worldonline.dk...

> hey Niklas..
> Ok- men nu skrev jeg om Microdrives.. De er hurtigere
> en mange CF kort, ifølge de tests jeg har set.. Og indtil
> videre er det ret overbevisende i brug.. mvh max

CF II og microdrive er det samme

Niklas

Fra : max

Dato : 05-10-02 22:42

> CF II og microdrive er det samme
>
> Niklas

Hvordan er du kommet frem til den konklution..?
mvh max

Fra : Niklas

Dato : 05-10-02 22:49

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:RYIn9.74875$Qk5.3237008@news010.worldonline.dk...

> Hvordan er du kommet frem til den konklution..?
> mvh max

Well

Det er den opfattelse jeg har fået ved gennemlæsning af diverse Review sites.

DPreview
imaging-ressorce
Steves-digicam
etc.

Eller hvad de nu hedder disse berømte Web-sites.

Men måske jeg har taget fejl??

Har du en reference som formidler at CF II og microdrive skulle være 2 forskellige medier?

Jeg hører da gerne om det.

Venligst

Niklas

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 05-10-02 23:02

[snip cf I vs cf II]

Compact Flash II er en standard.
Microdrive er et produkt som overholder standarden.

Se f.eks. http://www.compactflash.org/faqs/faq.htm#What_is

Sagen er nok bare den, at ifm. foto er det primært Microdrive som er
interessant af de CF II produkter som findes. Andre kunne måske være
netkort, modems eller lignende til f.eks. små computere.

Jakob Birk

Fra : Niklas

Dato : 05-10-02 23:22

"Jakob Birk Hansen" <jbh@genieware.spamoff.dk> skrev i en meddelelse news:ijJn9.74920$Qk5.3240202@news010.worldonline.dk...
> [...]
> interessant af de CF II produkter som findes. Andre kunne måske være
> netkort, modems eller lignende til f.eks. små computere.

Tak for det input acob Birk.
Den side du henviser til er ikke helt ny.
Men ikke desto mindre forklarer den at CF type I /type II fungerer
helt efter samme princip men har forskellige tykkelser.
Dog er det senere blevet muligt at indbygge et fysisk drev i CF type II.
Dette drev hedder microdrive.
At indbygge et fysisk drev i CF type II kort er blevet
det mest anvendte for type II kort.
Jeg er dog, på foranledning af max, nu klar over
at der er blevet lavet type II kort uden fysisk drev.
Det jeg fandt var produceret tilbage i 1999.

Venligst

Niklas

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 05-10-02 23:30

"Niklas" <niklasthedolphin@yahoo.dk> wrote in message
> Tak for det input acob Birk.
> Den side du henviser til er ikke helt ny.

Tog bare den første side i en google søgning for at have lidt reference med

Jakob

Fra : max

Dato : 05-10-02 23:18

> [...]
>
> Men måske jeg har taget fejl??
>
> Har du en reference som formidler at CF II og microdrive skulle være 2 forskellige

Compact Flash er et solid state medie, og det er CF II også,
den er bare lidt tykkere.. hvorfor ved jeg ikke..
IBM's Microdrive er en lille harddisk i CF II format...
mvh max