Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digitalkamera
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 05-10-02 15:49

Hej gruppe,

Jeg har (næsten) besluttet mig for at skifte mit lommekamera ud med et
digitalkamera; spørgsmålet er bare hvilket. Jeg har følgende spørgsmål som
jeg håber i vil kommentere:

Hvor god opløsning skal jeg vælge, for også at få god kvalitet ved
papirsprint af billederne (print af traditionelle 10*15 billeder). Skal det
være 4 mega pixel eller kan mindre gøre det?
Jeg har en rimelig pæn viden traditionelle kameraer, men digitalt er jo
noget andet. Ud over det jeg normalt ville se efter ved køb af spejlrefleks
eller lommekamera, hvad skal jeg så være opmærksom på? Jeg kan selv komme på
følgende: den medfølgende software, hvor mange billeder kan der være på
memorycard'et.
Priserne for et 4 mega pixel kamera ligger her (i Frankrig) på omkring EUR
700. Er det dyrt eller billigt?
Og selvfølgelig det traditionelle spørgsmål. Er der nogen modeller i klart
kan anbefale / fraråde?

Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 05-10-02 17:28

"Henrik Bøggild" <Nospam-Henrik@Boggild.net> wrote in message
> [...]

> 700. Er det dyrt eller billigt?
> Og selvfølgelig det traditionelle spørgsmål. Er der nogen modeller i klart

Hvis det er et lommekamera du skal finde et substitut for, så vil jeg uden
tøven albefale et Canon IxusV. Det er på 2.1 mill, hvilket er rigeligt til
fremkaldelse af almindelige størrelse billeder.
Og så er det jo det flotteste kamera der endnu er lavet.
Koster vist kr 3200 lige nu.

Mvh
Peter

Fra : Olsen

Dato : 05-10-02 18:14

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremkaldelse af almindelige størrelse billeder.
> Og så er det jo det flotteste kamera der endnu er lavet.

Omvendt er 3.2 minimum hvis du skal ofre penge på et godt camera som
også skal kunne vise fornuftige skud i A4 formatet eks...

Jo flere pixels, jo bedre udsnit kan du også lave....