Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C2500-L - opsætning ?
Fra : Thomas Krath

Dato : 05-10-02 15:13

Hej NG!

Håber virkelig ikke kan hjælpe. Hvordan sætter jeg mit Olympus C2500-L
digital kamera op, så jeg kan tage ganske normale billeder uden at de bliver
mørke ? I øjeblikket står den blot på alm. std. opsætning.

Se eks. her:
http://www.tkrath.dk/oev01.jpg
... tæt på ok, men alligevel ikke godt nok.

http://www.tkrath.dk/oev02.jpg
... alt for mørkt.

Billederne er taget i alm. lørdagsvejr m. lidt skyer.

Håber en af Jer gider bruge et kort øjeblik på at svare... :(

--
Mvh/Thomas Krath

Fra : J. Jørgensen

Dato : 05-10-02 19:28

Hej Thomas
Læs i din manual hvordan du skal korrigere for modlys.
Det er dette problem du har med begge billeder.
Du skal være opmærksom på dette problem når du har lyse baggrunde.
Hilsen
Jørgen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 05-10-02 19:31

Det har ikke noget med opsætning af cam at gøre.
Du måler lyset på himlen, og dermed underbelyser du bilen.
Der må være et valg på cam der heder spotmåling, brug den, mål på det punkt
du vil have korrekt belyst og skyd.
Ellers kan du måle lys på to punkter og så sjusse dig frem til en
mellemting, der kan give billedet en nogenlunde jævn belysning.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.