hårboller
Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 15:13

Gemalen siger Hannibal prøver at hoste hårboller op - det har jeg aldrig
selv set en kat gøre, eller haft nødig at gøre noget ved.

Hvordan er det lige man hjælper dem med det, og kommer han til at kløjs i
den indtil jeg en gang i næste uge kan komme til storbyen? Der er ikke
rigtig nogen åbne kæledyrsbutikker herude på bøhlandet en lørdag
formiddag...

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-10-02 15:38

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> writes:

> Gemalen siger Hannibal prøver at hoste hårboller op - det har jeg aldrig
> selv set en kat gøre, eller haft nødig at gøre noget ved.

Det skulle jeg mene at du heller ikke har noedig nu.

> [...]
> den indtil jeg en gang i næste uge kan komme til storbyen? Der er ikke
> rigtig nogen åbne kæledyrsbutikker herude på bøhlandet en lørdag

Nej han kommer ikke til at kjoejs i dem..Det er helt naturligt for
katte at kaste haarboller (ligner nu mere poelser..) op..
Hvad du som saadan kan gorered dels at (hvad han sikkert allerede har,
nemlig adgang til graes som hjaelper med at faa gang i opkastningen)
eller koebe enten hairballcontrol (foder) eller kattemalt som soerger
for at det ryger gennem inden det naar at samle sig..

Hvad jeg goer, intet som helst udover at samle op efter Melissa, men
hun spiser gerne graes naar vi er ude og sommetider giver det ogsaa
bonus inden vi naar ind igen..
Men katte skal have graes uanset haarboller eller ej, fordi der skulle
vaere folinsyre i som hjaelper med at holde mavsen i orden...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 15:46

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message > Men katte skal
have graes uanset haarboller eller ej, fordi der skulle
> vaere folinsyre i som hjaelper med at holde mavsen i orden...

Vi er ikke nået til det med at være ude endnu, da taget på løbegården i
øjeblikket er fjernet - og posen med frø til kattegræs - ja den ligger her
på bordet! Så græs, nej det har de ikke i øjeblikket. Jeg slipper ikke 2
15-ugers spirrevipper ud i det fri, de kan løbe ret langt væk her og umulige
at finde.

Grunden til at jeg var bekymret var, at han har lavet lyde siden i går, men
der sker ikke rigtig noget!

Kastede han bare op var det jo til at håndtere.

Vi må købe noget kattemalt, håber de har den slags i PetGo, for andre
butikker er jeg ikke rendt på hernede.

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-10-02 15:48

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> writes:

> [...]
> 15-ugers spirrevipper ud i det fri, de kan løbe ret langt væk her og umulige

Taenk det kan jeg da godt forstaa...

> Grunden til at jeg var bekymret var, at han har lavet lyde siden i går, men
> der sker ikke rigtig noget!
>
> Kastede han bare op var det jo til at håndtere.

Saa ville jeg umiddelbart taenke orm..:? som jeg har oplevet kan give
de samme symptomer...

> Vi må købe noget kattemalt, håber de har den slags i PetGo, for andre
> butikker er jeg ikke rendt på hernede.

Mon ikke..:?

Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 15:52

De har fået ormekur for mindre end 2 uger siden...

:Pia

Fra : Bente Jepsen

Dato : 05-10-02 19:19

> De har fået ormekur for mindre end 2 uger siden...

Hvis den har haft spolorm, skal der somme tider mere end en gang ormekur
til. Vores Søster måtte igenne 3 før vi havde de trælse orm udryddet.

Og hun brækkede sig, så vi så der var orm.

Venlig hilsen
Bente

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-10-02 17:14

> Vi må købe noget kattemalt, håber de har den slags i PetGo, for andre
> butikker er jeg ikke rendt på hernede.
>
> :Pia

Hej Pia.
Jeg kan ikke huske at have set det i PetGo, men jeg har heller ikke ledt
efter det (her formoder jeg, at det er vores "lokale" PetGo i Næstved, du
handler i *S*). Til gengæld kan det ihvertfald fås hos dyrlægen, som du
måske har en af tættere på hvor du bor.

Savner du i øvrigt foder- og udstyrsbutikker, så er der også Stengården
Foder et par km. fra PetGo, i starten af Sorøvej.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 17:27

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message

> Savner du i øvrigt foder- og udstyrsbutikker, så er der også Stengården
> Foder et par km. fra PetGo, i starten af Sorøvej.

ok, det vil jeg prøve! Det er vist den vej jeg kører. Kommer også forbi
Næstved Dyrehospital tror jeg. Så det prøver jeg mandag og håber han ikke er
kommet til at kløjs i det inden

Afrevet græs er ikke et hit skulle jeg hilse og sige, måske fordi det havde
regnet på det? Jeg havde ellers gemt deres nyeste yndlingslegetøj under det,
en skrigende pink Monsters Inc. babytandbørste. (don't ask)

Vi har faktisk en korn og foderstof lige nede ad vejen som også sælger
katteting, men jeg tror ikke de har malt.

:Pia

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-10-02 17:57

Hej Pia!
Hvis du har et sted hvor der gerne må grises lidt, kan du gøre som vi nogen
gange har gjort her:
Nemlig grave en firkantet tørv op af en græsplæne el. lign, sætte den i en kasse
og lade kattene gå amok. De synes det er SJOVT, men det sviner som sagt en del
*grin*.
Dorthe

Pia J skriver:

Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 18:05

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kasse
> og lade kattene gå amok. De synes det er SJOVT, men det sviner som sagt en

Øh - jeg har faktisk gået og gravet tørv op fordi jeg ville forme et par
bede lidt anderledes. Problemet er ikke hvor meget kattene sviner, men at
Max kaster rundt med dem i 2 meters højde....

(min hund til ikke indviede)

Men tanken var faldet mig ind! Jeg kan jo lukke dem ud i stalden et par
timer...

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-10-02 19:10

> ok, det vil jeg prøve! Det er vist den vej jeg kører. Kommer også forbi
> Næstved Dyrehospital tror jeg. Så det prøver jeg mandag og håber han ikke
er
> kommet til at kløjs i det inden

I Skelby, ikke? De er lige fusioneret med dem vi plejer at benytte, og de
har i hvert fald kattemalten. (Og Feliway, men ikke EFA-vet - det er de
erfaringer jeg har gjort mig på det seneste *S*)

Mvh. Else.

Fra : Denise

Dato : 05-10-02 15:49

Hej Pia
Du kan købe kattemalt til at afhjælpe hårboller, når du engang kommer til
storbyen. Ellers kan du rede katten så der ikke er så mange løse hår, den
kan slikke i sig. Vores katte plejer selv at kunne klare at kaste hårboller
op, hvis jeg ikke har været flink med kammen, men nogle katteracer kan måske
have problemer.
Hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 05-10-02 16:05

Det er jo 2 små huskatte med kort pels, og jeg synes ikke engang de fælder i
forhold til vores voksne kat som efterlader et monsterlag af hvid pels hver
gang hun har været oppe og nusse.

Men Hannibal er ekstra blød pga sølvet, måske hans pelstype klumper mere.

:Pia